Donderdag werd in de Dutchview Studio in Hilversum een nieuw merk voor mobiele telefonie gelanceerd: Sizz. Het merk is de ‘liefdesbaby’ van RTL en Vodafone. Twee powerhouses, allebei leading in hun eigen sector, meldde een blije Jens Schulte Bockum, de CEO van Vodafone Nederland. ‘This is one of the best days of the year.’ Hij leidde de merkwaarden van het nieuwe merk in met een persoonlijk verhaal over zijn vrouw en dochters. Vastgesteld werd dat vrouwen behoefte hebben aan duidelijkheid en service. Precies wat Sizz beoogt te bieden.
Bert Habets, ook verheugd over de samenwerking, zei dat het project een lange leadtime heeft gehad. ‘We waren al bezig ver voor het The Voice of Holland-project.’ Habets zegt dat RTL met deze move definitief een positie claimt in de mobiele markt. Belangrijk volgens hem, omdat bewegend beeld straks overal en altijd te consumeren zal zijn. En het past ook in de strategie, die RTL is ingeslagen met RTL Ventures.
Sandra Smits van Vodafone vertelde dat vrouwen technische geneuzel en dikke handleidingen ervaren als een drempel. ‘Het moet makkelijk en leuk zijn.’ Pay-off van het nieuwe merk luidt dan ook niet voor niets: ‘Da’s lekker mobiel’. Sizz, dat het leven niet al te serieus wil nemen, gaat vrouwen helpen met het maken van keuzes. Er is een ‘voorkeuze’ van vier smartphones, ‘want anders krijgen vrouwen keuzestress’. Sizz helpt vrouwen ook met ‘how to-filmpjes’ hoe je een sms’je verstuurt, een beltoon instelt, of een webpagina bekijkt. En er is een ‘Apps we love-afdeling’, waarin vier frisse meiden vertellen over de zegeningen van ‘hun selectie’ apps, en hoe ze werken. Verder is het winkelpersoneel speciaal getraind ‘op vrouwen’. Het zegt vrouwen bijvoorbeeld niets als ze 1 gigabyte in de bundel hebben. Smits: ‘Je kunt dan beter zeggen hoeveel internetpagina’s ze daarmee kunnen bekijken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!