Met de campagne wil KWF Kankerbestrijding benadrukken dat met driekwart (74%) volwassen niet-rokers en 82% niet rokende jongeren in Nederland, roken inmiddels zóóó niet meer van vandaag is.
Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: 'We praten regelmatig met jongeren over dit onderwerp en horen dan dat ze denken dat het aantal rokers in ons land in de meerderheid is. Dat beeld willen we bijstellen. Dat niet-roken de norm is, willen we met deze campagne vertellen.' Door rookvrij expliciet als sociale norm te verankeren, wil KWF Kankerbestrijding zorgen dat er een generatie opgroeit die dat echt ervaart. 80% van de volwassen rokers is begonnen tijdens de puberteit. Als jongeren niet beginnen met roken, hoeven ze ook niet te stoppen.
Het aantal rokers sterk terugbrengen is waar KWF Kankerbestrijding breed op inzet. Want als niemand meer rookt, zal er op termijn 20-30% minder kanker zijn.
Zo vullen de BN’ers in de TV-spot de campagneslogan aan:
Roken is zóóó ….
eetbare slipjes (Nicolette Kluijver)
uit de soap geschreven worden (Dirk Taat ft. Gaby Blaaser)
je naaktfoto’s uit laten lekken (Bibi)
in je succes blijven hangen (Fatima Moreira de Melo)
niet jezelf durven zijn (Liza Sips)
je lyrics op papier schrijven (Yes-R)
Gordon’s kapsel uit 1991 (Gordon)
Strakke gele zwemslip (Dries Roelvink)
10.000 x je lipgloss doen (Gigi Ravelli)
Tandenpoetsen met de kraan open (Dio)
Linedancing (Juvat Westendorp)
Alle spotjes zijn ook te zien op de campagnewebsite www.rokenkanechtnietmeer.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!