Een restyling van een tijdschrift is een metamorfose die zich in grote lijnen houdt aan de wetten van de biologie. Als we het voorbeeld van een rups, cocon en vlinder tenminste als uitgangspunt nemen.
De eerste fase: nooit genoeg
We hebben ons het afgelopen jaar volgegeten met inspiratie, ideeën en opmerkingen van lezers en vakgenoten. Van vertegenwoordigers van marketingorganisaties tot vrije jongens. Van ervaren rotten tot kakelverse vernieuwers. We aten ons door tal van Nederlandse en buitenlandse magazines heen. We keken welke trends we wilden laten terugkomen, welke hypes we konden laten liggen. We bleven lang hongerig. Daarna trokken we ons terug.
De tweede fase: in onze cocon
En toen was het even stil. We hadden genoeg aan alles wat we tot ons hadden genomen. Aan hoe we die inzichten in een nieuw blad moesten vertalen. We gooiden oude ballast weg zonder te vergeten wat lezers wilden behouden. Kwaliteit, betrouwbaarheid, inspiratie, check. We schreven plannen, kwamen met hemelbestormende ideeën, gumden ze weg of schaafden ze bij. Langzaamaan werden de nieuwe contouren zichtbaar. Getekend door Studio Room, de beste tijdschriftvormgevers van Nederland. U merkte er niets van, maar we veranderden.
De derde fase: we vliegen uit
Nog even en het resultaat zal voor de buitenwereld te zien zijn. Het ziet er net even anders uit, net even mooier en verrassender dan we verwachtten. En onze verwachtingen waren al hoog. Begin juni vliegen we uit. Dan zal het nieuwe maar vertrouwde Tijdschrift voor Marketing zich presenteren. Gezien onze bijna 50 jaar geschiedenis niet als eendagsvlinder. Wij gebruiken liever een andere symboliek. Vlinders die tot hoogte stijgen en ons bewegen. Laat dat nu precies zijn wat we voor het marketingvak willen betekenen.
Bent u geen abonnee, maar wilt u dat ene eerste nummer in de restyling zeker niet missen. Tijdschrift voor Marketing biedt u de mogelijkheid eenmalig een gratis nummer te ontvangen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!