Het eerste onderdeel van dit redesignproject, het nieuwe Thuisbezorgd.nl-logo, is inmiddels live en visualiseert de vernieuwde identiteit van deze wereldwijde succesformule.
Takeaway.com is nu vertegenwoordigd in 10 landen en kreeg dit jaar een investering van 74 miljoen euro. Voor Takeaway reden om de merkwaarden opnieuw scherp te stellen en een daarbij passende merkidentiteit te ontwikkelen. Eelco van Collenburg, Art Director bij Mirabeau: ‘Takeaway.com had een opfrisser nodig. Het logo moest aansluiten bij de nieuwe merkwaarden: eenvoud, betrouwbaar, gemak, maar tegelijkertijd visueel verwant blijven aan het oude beeldmerk.’
De verhouding van het oorspronkelijke logo bleek in de praktijk een aantal problemen met zich mee te brengen. ‘Als de bezorgers op de scooter voorbij snellen, is Thuisbezorgd.nl bijvoorbeeld niet meer leesbaar” aldus van Collenburg. ‘In het design van het nieuwe logo hebben we Thuisbezorgd.nl dan ook groter kunnen maken.’ Het oorspronkelijke logo met huis, vork en mes náást elkaar liet dat niet toe. Het nieuwe logo is iets ronder en krijgt daardoor een meer ‘eetbare uitstraling’. Ook het font moest voor de nieuwe identiteit plaats maken voor een met de hand ontworpen woordmerk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!