Uit de resultaten blijkt bovendien dat mobiele devices bij second screen-toepassingen veruit de voorkeur krijgen boven vaste computers.
Een kwart van alle ondervraagden in het 2012 Moving Pictures-onderzoek geeft aan weleens sociale media rondom het televisieprogramma of de website of app van het programma te bezoeken. Dit gebeurt voornamelijk tijdens het tv-kijken. Het gebruik van tablets en smartphones tijdens het tv kijken is ten opzichte van 2011 toegenomen, maar deze devices worden (nog) niet veel gebruik in relatie tot de televisiecontent of voor het communiceren over televisieprogramma’s.
Gebruik van devices – al dan niet als second screen – is vooral populair onder mensen van minder dan 50 jaar oud. De penetratie van mobiele devices – vooral tablets – neemt ook bij 50-plussers toe, maar ze zijn minder geneigd tot ‘multitasken’ dan de jongere respondenten. De tablet is relatief gezien het populairste device voor gebruik tijdens tv-kijken. Smartphones blijken het meest populaire ‘tweede scherm’.
Meer informatie in de brochure Second Screen: interactie met tv-programma’s en tweede schermgebruik. SKO Moving Pictures 2012. Te bekijken via: www.kijkonderzoek.nl/publicaties/brochures
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!