Dela noemt het een persoonlijke film, een ‘nieuw soort intimiteit op het Facebook-platform’. In de campagne kunnen Facebook-gebruikers een vriend kiezen met wie ze de hoofdrol willen spelen in een film.
Vanzelf
Die film wordt automatisch gemaakt op basis van de gedeelde informatie op Facebook. De hoofdrolspelers kunnen de film hem allereerst met elkaar delen, en daarna met vrienden. Ze maken kans op een bioscoopavondje met vrienden waar de film op groot scherm wordt gedraaid.
Martin Kersbergen, Dela: ‘Net als vorig jaar vertellen we niet ons eigen verhaal, maar bieden we andere mensen de mogelijkheid om hun verhaal te delen met de personen die belangrijk zijn in hun leven.’
Gezichtsherkenning
De animatiefilm wordt extra persoonlijk door toepassing van een speciale techniek voor gezichtsherkenning. Deze selecteert automatisch de meest geschikte Facebook-foto en vertaalt de belangrijkste uiterlijke kenmerken naar geanimeerde illustraties van de hoofdrolspelers, waar gezicht, kapsel en huidskleur in meegenomen worden. Een team van 10 illustratoren en aniijk om de films te downloaden: de makers willen dat het materiaal beschikbaar blijft en niet vast zit aan de campagne periode.
Ogilvy is verantwoordelijk voor het creatieve concept.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!