Het Nu nieuws wordt in thematische blokken gebracht op het digitale Alive-scherm van CBS Outdoor. Elk blok (algemeen nieuws, sport, entertainment en opmerkelijke berichten) duurt ongeveer één minuut en is opgebouwd uit drie tot vier nieuwsitems. De journaals worden ondertiteld en vier keer per dag ververst. Tussen de blokken door worden commercials uitgezonden. Breaking news is te volgen via een tickertape aan de onderkant van het scherm.
Joris van Lierop, uitgever van NU.nl: “NU.nl heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld van online- nieuwsbron tot digitaal nieuwsmerk, dat via zo veel mogelijk kanalen een groot publiek wil bereiken. De samenwerking met CBS Outdoor biedt ons de mogelijkheid om nieuws te brengen op een mooie en dynamische locatie.”
Het digitale Alive scherm van CBS Outdoor is het grootste indoorscherm van Europa. Naast de journaals van NU.nl worden ook evenementen live uitgezonden, zoals de Champions League-finale en de finish van de Tour de France-etappes. CBS Outdoor verwacht dat de samenwerking met NU.nl zal leiden tot een verbetering van de contentkwaliteit, waardoor reizigers meer betrokken worden bij Alive. Dit leidt ertoe dat Alive effectiever ingezet kan worden door adverteerders.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!