Executie is king! Elke dag word ik geconfronteerd met merken die de executie van hun idee niet voor elkaar hebben. Een strategie, een creatief idee of een actie kan nog zo goed zijn, het gaat vaak mis in de uitvoering. Afgelopen week kwam ik een actie tegen van de NS in de Metro. De NS viert met de ICE International haar 5e verjaardag en bood reizigers aan op 3 en 4 november een ticket voor 5 euro te boeken naar een aantal plaatsen in Duitsland. Het boeken moest wel via Internet. In de advertentie gaf de NS ook nog de rapportcijfers van de reizigers over de ICE, gemiddeld een 7.9, daar kun je mee thuis komen zou ik zeggen.
Sympathieke actie, zo'n ticket voor 5 euro, dat is beter dan die commercial waar ik een paar weken geleden over schreef. En een dagje met de trein richting onze oosterburen leek me wel wat. Maar het ging mis
Op 5 november in de ochtend (het was nog geen 7 uur), zat ik vol verwachting achter mijn scherm. Begin januari leek me wel wat en 'verrek', er was nog plek ook! Stap voor stap ging ik door het bestelscherm, tot ik uitkwam bij de pagina waar ik gevraagd werd een aantal persoonlijke gegevens achter te laten, zodat de NS zou weten waar de tickets heengestuurd moesten worden. Nadat ik mijn naam en e-mailadres had ingevuld en een taalkeuze had aangegeven, drukte ik op de button 'volgende stap'. Direct verscheen een scherm met de tekst: 'de leveringswijze is niet geselecteerd'. Maar op het scherm was verder geen enkele mogelijkeheid om een adres in te vullen, er stonden gewoon geen extra invulvelden. Dan maar de help toets, deze gaf aan dat er een invulscherm moest zijn voor het adres. Maar het stond er toch echt niet. Verdwaast keek ik naar mijn scherm. Keek ik niet goed? Of zou het aan de browser liggen?
Maar een andere browser bood ook geen oplossing. Ook hier geen scherm, alleen een hinderlijke pup up die mij er op wees dat ik toch echt de leveringswijze moest selecteren.
MAAR WAAR DAN???, STOMME NS, schoot er door mijn hoofd. Ik stelde mezelf gerust, dat natuurlijk niemand kon boeken, dus ik zou het later gewoon weer proberen. Er zou vast iemand zo slim zijn, om de fout te repareren.
Plots bedacht ik mijzelf om een e-mail te sturen. Maar na 10 minuten zoeken, had ik nog steeds geen e-mailadres gevonden van de klantenservice. Alleen een betaald klantenservicetelefoonnummer, maar ik had geen zin in een betaalde dame, die mij vol ongeloof zou aanhoren.
Later op de dag, ging ik nog maar eens kijken. Op de site van de NS International zag ik de tekst, dat de actie zo'n groot succes was, dat alles was uitverkocht en dat ze misschien nog wat kaarten konden regelen voor de volgende dag. Grrrrrrrrrrr.
Jammer toch, dat zoveel goede ideeën op ons vakgebied, stranden door een waardeloze executie. Executie is king, dat weet ik zeker en zou een veel hogere prioriteit moeten krijgen.
Oh ja, voor de zich verantwoordelijk voelende NS man of vrouw, ik heb screenshots als bewijsmateriaal. Doe er wat mee, zou ik zeggen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!