Nike verantwoordelijk voor afstuderen college-basketballers?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Amerikaanse grassroot-organisatie , is een actie begonnen om sponsors als Nike, Adidas en Reebok te stimuleren hun verantwoording te nemen in het afstuderen van jonge basketbaltalenten.

Ze stellen in voor dat de sponsors aanmoedigingspremies geven aan scholen die de minimale academische standaarden halen, en hun sponsordeals met opleidingen die niet aan de eisen voldoen, te annuleren.

Volgens ThinkProgress voldoen 30 van 56 van de studentenbasketbalteams die meedoen aan het niet aan minimale academische eisen.

De consument kan een standaardmail sturen aan de sponsors met daarin de volgende tekst:

'Uw onderneming verdient miljoenen dollars door uw logo op de kleding van de atleten te plaatsen. Nu heeft u een mogelijkheid om hen te helpen. Als druk uitoefent, kunt u ervoor zorgen dat er meer aandacht uitgaat naar hun academische successen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie