Nieuwe Reclame Gasten-winnaar #1: Jessica Arends

De stemmen zijn geteld.. De winnares van de eerste editie Nieuwe Reclame Gasten is Jessica Arends!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 is met haar designs voor onder andere G-Star, NS International en Belvilla als nummer 1 uit de bus gekomen. Tot het laatste moment was het spannend en liep het aantal stemmen gelijk op. Met 60 stemmen op de teller is Jessica uiteindelijk de verdiende winnares; gefeliciteerd Jessica!

Hieronder kunnen jullie nog meer werk van Jessica bewonderen en deelt zij haar visie over de reclamewereld.

Afbeelding 1: Q-Music
&;Een traditie rondom Pasen is eieren versieren en een link met Q-Music was dan ook snel gelegd. Ik had het idee bedacht om eieren versieren met iets kenmerkends van bekende artiesten. Toen heb ik gekozen voor Amy Winehouse, Lady Gaga en Michael Jackson. De meest opvallende kenmerken van de artiesten zitten erop, om ze op deze manier direct herkenbaar te maken.&;

Afbeelding 2: MarketingTribune
&;Dit is een ontwerp voor MarketingTribune rondom het thema Neuromarketing. Geïnspireerd door het bekende beeld met de schedel in de hand: “To be or not to be, that’s the question”. Nu heb ik Shakespeare in een situatie geplaatst waarbij hij nadenkt over een eventuele aankoop en hoe de hersenen hiermee omgaan. Hoe worden de hersenen beïnvloed door marketing en hoe kan je iemand verleiden tot kopen?&;


Afbeelding 3: NS International
&;Toen ik zag dat Cannes één van de bestemmingen van NS International was, kwam gelijk een "glitter en glamour"-gevoel bij mij naar boven. En wie past er beter bij dan Marilyn Monroe?&;

Afbeelding 4: Signet
&;Internationaal bellen. Hoe breng je dat over? Simpel. Het meest cliché beeld van het land vertalen naar een karakter met de telefoon centraal.&;

Jessica&;s visie over de reclamewereld:

  • Wat is je rol in de reclamewereld?

&;Momenteel ben ik vooral bezig voor Brandfighters. Mijn interesse ligt bij het creëren van online content. Het bedenken van mooie visuals met daarbij een sterke copy vind ik fantastisch! Als daarnaast het ontwerp en/of concept goed wordt ontvangen door zowel de opdrachtgever als gebruiker, kan ik het een geslaagde opdracht noemen. Voor de rest is mijn rol in de reclamewereld nog niet zo denderend als ik wil. Momenteel ben ik werkloos en de reclamewereld is ontzettend moeilijk om binnen te komen. Elke keer blijkt mijn gebrek aan werkervaring een stuikelblok. En dat maakt het extra Lastig om aan werk te kunnen beginnen, zonder ervaring ergens op te mogen bouwen.&;

  • Hoe ontwikkelt de reclamewereld zich volgens jou?

&;Snel, Je moet met je neus bovenop de nieuwste trends zitten en blijven vernieuwen. Het online gebeuren blijft zich steeds verder ontwikkelen en ik zie dat nog niet snel veranderen. Toch heb ik zelf het gevoel dat offline marketing groter gaat worden. Ik merk zelf dat steeds meer mensen zich gaan verzetten tegen de social media wereld. Iedereen is maar bezig met zoveel mogelijk likes te halen, of zo groot mogelijk te worden. Hierbij schiet je naar mijn mening je doel voorbij. De betrokkenheid van de gebruiker/volger krijgt steeds minder inhoud. Daarbij krijgt de gebruiker zoveel prikkels op een dag via social media, dat ik mij afvraag hoeveel daarvan blijft hangen.&;

  • Hoe ziet de reclamewereld er volgens jou over 5 jaar uit?

&;Lastige vraag, natuurlijk blijft online zichzelf ontwikkelen en zullen er zeker nieuwe (social) platforms ontstaan. Via al deze social media kanalen kunnen bedrijven informatie verzamelen en krijg je bijna alleen maar gerichte reclame. Momenteel is dat er natuurlijk al, maar als ik kijk naar de ontwikkeling van Instagram met zijn betaalde reclame in je feed, vind ik dat geen positieve ontwikkeling. Zoals ik al eerder had vermeld gaat dit gebruikers tegen staan, omdat ze zelf niet meer de controle hebben over wat ze wel of niet willen zien.&;

  • Wat is volgens jou de belangrijkste trend in de reclamewereld?

&;Momenteel? Er zijn er zoveel! Ik denk persoonlijk dat je je moet onderscheiden van andere bedrijven. Blijf scherp inhaken op de actualiteit en ga vooral de interactie aan met de gebruiker. Zorg dat ze goed betrokken zijn en dat hun mening telt. Uiteindelijk is het de gebruiker die bepaalt of iets succesvol wordt.&;

Nieuwsgierig wie er volgende week in de tweede editie van Nieuwe Reclame Gasten staat? Volgende week komt er weer een nieuwe poll online. Wil je zelf een keer in Nieuwe Reclame Gasten staan met je designs? Stuur dan een mailtje naar of check onze website: en meld je aan als Fighter.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie