Philips maakt vandaag bekend de samenwerking met filmproductiebedrijf Ridley Scott Associates (RSA) – opgericht door Sir Ridley Scott – voor de productie van een nieuwe korte 3D-film onder regie van Barney Cokeliss voor de Parallel Lines-campagne voort te zetten.De nieuwe 3D-film is een vervolg van de Parallel Lines-campagne ter promotie van Philips’ homecinema-assortiment 3D-ledtv’s, waaronder de eerste Full HD 3D-ledtv met filmbeeldformaat, de Cinema 21:9 Platinum Serie, die later deze zomer wordt gelanceerd. Het creatieve bureau van Philips, DDB UK, leidt samen met Vision3@ Compendium de creatieve en technische aspecten van de opname en post-productie. De Parallel Lines-campagne is in 2010 bekroond met de inaugurele Grand Prix voor filmvakmanschap in Cannes.
De 3D-film wordt in september voor het eerst vertoond en zal onder meer in winkels te zien zijn. Er zal ook een 2D-versie van de film te zien zijn op www.philips.com/cinema en www.youtube.com/philipscinema. Philips meldt: 'De Parallel Lines-campagne, die in april van start is gegaan, daagt regisseurs van RSA uit om te werken met één dialoog en daarbij te laten zien dat, waar je ook naar kijkt, alleen de Ambilight-technologie, de bekroonde beeldkwaliteit en het superieure geluid van Philips tv’s in staat zijn de beste bioscoopervaring thuis te creëren.'
De inzendtermijn voor de user-generated content-prijsvraag van Parallel Lines, ‘Tell It Your Way’, sluit op 8 augustus. De uiteindelijke winnaar wordt in september gekozen na twee stemronden. Eerst zal een publieksstemming op YouTube plaatsvinden en vervolgens heeft Sir Ridley Scott de laatste stem. De winnaar verdient niet alleen de erkenning van de regisseur, maar mag ook een week werkervaring opdoen en de rode loper betreden tijdens de première bij RSA.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!