Waarden die soms helemaal los staan van de producten en diensten van die onderneming. Denk aan 'Sterk', 'Stabiel', 'Betrouwbaar', containerbegrippen die zonder nadere onderbouwing niet meer onderscheidend zijn.
'Het zijn aspecten die het publiek grote partijen toedicht en die men onbewust maar minimaal zoekt - en graag nog meer. Kleine bedrijven, met een lage publieke bekendheid, kunnen zulke waarden alleen op persoonlijke basis aanmeten', aldus Emilie van Rappard, merkenmarketeer voor het MKB, en oprichter van Groot bedrijf.com.
De ongelijkheid inspireerde Rappard tot de oprichting van een internetplatform voor kleine en minder kleine topbedrijven, met een knipoog naar al die Grote Bedrijven-waarden en associaties.
Rappard: 'Binnen het MKB is 'het niet onderdoen voor grote bedrijven' een belangrijke kerndoelstelling. En af en toe wil je als kleine partij wel even onderdeel zijn van een groot bedrijf met alle gemakken die dat met zich meebrengt, waardoor klanten makkelijk hun weg naar je vinden.'
Wie zich aanmeldt bij het platform krijgt bijvoorbeeld een goede positie in zoekmachines. Deelnemers mogen bovendien de merknaam, logo's en alle associaties gebruiken ('ismu is onderdeel van een Groot Bedrijf').
Bovendien krijgen deelnemers 'kwantumkorting' bij verschillende leveranciers (denk aan kantoorartikelen, telefonie, secretariële ondersteuning, autolease etc). En tenslotte werkt Groot Bedrijf als een koepelorganisatie en zullen er middagjes, lunches en seminars worden georganiseerd.
Groot Bedrijf wordt half februari officieel gelanceerd. De website is al in testomgeving te bekijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!