Nieuw bedrijfslogo voor Heineken

Heineken heeft een nieuwe visuele identiteit. Deze is ontwikkeld door VBAT. De nieuwe stijl geldt voor Heineken als bedrijf, niet voor het biermerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het opvallendste verschil met het oude vertrouwde logo is dat alle letters in kapitalen zijn uitgevoerd. Het nieuwe bedrijfslogo bevat nog wel de rode ster, die nu als een zonnetje de H beschijnt.

Het logo verschijnt op alle publicaties, geprinte uitingen en de corporate website www.theHEINEKENcompany.com. De visuele identiteit en het design van het Heineken-biertje blijft ongewijzigd.

In een persbericht zegt Heineken-CEO Jean-François van Boxmeer: 'De afgelopen tien jaar is Heineken aanzienlijk veranderd. We hebben een portfolio dat bestaat uit meer dan 250 bier- en cidermerken. Er werken zo'n 70.000 mensen voor Heineken. Met de nieuwe identiteit halen we het bedrijf los van het biermerk.'

De nieuwe identiteit zal vanaf oktober internationaal worden 'uitgerold'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie