Met vervolging van de Dutch Dress draagsters tijdens de wedstrijd Nederland - Denemarken is voor #home" title="Bavaria ">Bavaria een reputationeel belangrijke volgende fase aangebroken (zie ook het commentaar Frank van den Wall Bake in de Volkskrant). Te midden van de marketingoorlog raakt Rob de Vos, ambassadeur voor Nederland in Zuid-Afrika, via Twitter de juiste snaar.
Het is de hamvraag voor iedere organisatie: hoe positioneer ik mij via een nieuw communicatiekanaal? Juist als daar ook een hele nieuwe taal bij hoort? Sinds 6 mei is ook de ambassadeur van Nederland in Zuid-Afrika, Rob de Vos, actief op Twitter via @NLAmbassadeurZA">@NLAmbassadeurZA. Waarschijnlijk zijn er op de ambassade verschillende scenario's besproken voor het WK. Krijgen we hooligans op bezoek? Zullen bezoekers voorbereid zijn op de kou die hier toch kan toeslaan? Wat te doen bij een aanslag? Maar dat De Vos zich bezig zou moeten houden met een oranje kledingstuk dat onderwerp van een marketingoorlog zou worden, met gearresteerde Nederlandse fans? Nee, dat vast niet.
Toch is dat wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Waar de tweets van @NLAmbassadeurZA in eerste instantie vooral sfeerimpressies waren van het feest dat een WK voor Oranjefans vaak is, vormen het nu updates van de rechtzaak tegen de "Bavaria Babes", zoals De Vos ze in zijn tweets doet. Wat mij daarbij vooral opvalt is de goeie toon die de ambassadeur daarbij aanslaat. Een toon die past bij het medium en daardoor heel natuurlijk overkomt in je timeline. Voorbeelden?
Ik ben benieuwd naar het vervolg...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!