Albert Heijn begint binnenkort een nieuw initiatief in de strijd om de online supermarktklant, de Allerhande Box. Dat is een wekelijkse boodschappenbox met daarin ingrediënten voor drie maaltijden. Die box is online te bestellen en wordt gratis bezorgd samen met eventueel andere boodschappen. De Telegraaf bracht het nieuws als eerste en spreekt van een 'bezorgoorlog'.
Een vergelijkbare dienst bestond in Nederland al onder de naam HelloFresh. Dat is een 'abonnement' op volledige maaltijdboxen die afgestemd kunnen worden op verschillende (gezins)omstandigheden en voorkeuren.
De 'afzender' van de maaltijdbox is het Albert Heijn-kookmagazine Allerhande. De maaltijdbox bevat wekelijks wisselende recepten en ingrediënten voor drie maaltijden. Albert Heijn zegt: 'De recepten zijn door het Allerhande food team samengesteld en uitgebreid getest zodat ze lekker zijn voor jong en oud. Met de box zetten klanten binnen 30 minuten een lekkere en gevarieerde maaltijd op tafel.' Volgens Albert Heijn wordt online boodschappen doen met de introductie van de box toegankelijker gemaakt en kunnen klanten zorgeloos en moeiteloos vers en gevarieerd koken.
Vorige week kondigde onlinesupermarkt Picnic aan in de loop van september van start te gaan in Amersfoort en ook Jumbo steekt veel energie in het uitbouwen van de online propositie. Albert Heijn lijkt met de introductie van de boodschappenbox zijn voorsprong als online supermarkt uit te willen bouwen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!