Als hoogleraar strategische en persuasieve communicatie aan de Radboud Universiteit zal ze onderwijs geven binnen de bachelor- en masteropleidingen. Ook is prof. Buijzen verantwoordelijk voor het onderzoeksprogramma Communication and Influence, dat zich richt op onderzoek naar context en effecten van openbare communicatie via de media.
Moniek Buijzen (Heerlen, 1973) studeerde communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Van 1998 tot 2002 was ze als promovenda verbonden aan The Amsterdam School of Communication Research ASCoR, Universiteit van Amsterdam, waar ze in 2003 promoveerde op onderzoek naar bedoelde en onbedoelde effecten van televisiereclame op kinderen.
Sinds 2002 is dr. Buijzen als universitair docent/universitair hoofddocent verbonden aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam.
Moniek Buijzen kreeg diverse onderzoeksbeurzen, waaronder een veni, (2003) een vidi (2008) en een Aspasia grant van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en een tweejarige beurs van ASCoR. Haar meest recente onderzoek betreft de gevolgen van commercialisering in de media voor kinderen en adolescenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!