De ‘Spin-oogst’ was het rijkst voor bureau Lemz. Het mocht vijf keer naar het podium, in alle gevallen om een Zilveren award op te halen. De campagne voor Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz, in opdracht van Consument en Veiligheid, viel drie keer in de prijzen. De campagne KLM Live Reply door Lemz was goed voor twee keer Zilver. Tribal DDB haalden drie keer Goud binnen en werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar. Twee keer voor de Philips campagne Obsessed with sound en één keer voor KLM Tile & Inspire (in samenwerking met DDB Amsterdam). KLM (drie Spin Awards in totaal), werd ook uitgeroepen tot Opdrachtgever van het Jaar. Alle awards staan hieronder opgesomd.
Bureau van het jaar
Tribal DDB
Opdrachtgever van het jaar
KLM
Categorie Crossmedia
Zilver: In Therapie door NCRV-I in opdracht van NCRV
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
Categorie Media Inzet
Goud: Volkswagen “Be Part of a Golf Story” door DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Zilver: Doorgeefdag door Buutvrij for life in opdracht van Buutvrij for life
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
Categorie Mobiel
Goud: iPawn, a new way of playing games together door Fonk in opdracht van Koninklijke Jumbo
Zilver: Voice of Holland Thuiscoach door OMD/Talpa/RTL Nederland/Icemobile in opdracht van Vodafone
Zilver: Avoid the shopping crowds door They in opdracht van They
Categorie Innovatie
Goud: Alles ruikt naar Chocola door Code d'Azur in opdracht van Uitgeverij Podium
Zilver: Anubis Rality Cards door Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), Superunie en Studio 100
Zilver: iPawn, a new way of playing games together door Fonk in opdracht van Koninklijke Jumbo
Categorie Website
Zilver: Cordeals door Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet
Zilver: medi-plaza.nl door Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Zilver: Microsoft, de telefoon van Britt door Kumpany in opdracht van Microsoft
Categorie Interactieve Video
Goud: De Alzheimer Experience door Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV
Categorie Game
Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” door DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Zilver: Russian Roulette door Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)
Categorie Online Campagne
Goud: KLM Tile & Inspire door Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM
Zilver: Eddy's Twitflicks door OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall
Zilver: Vind ik leuk door Red Urban/FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)
Categorie Design
Goud: Fanwagen door Achtung! in opdracht van Volkswagen
Goud: Obsessed with sound door Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Zilver: Nalden iPad app door Momkai in opdracht van Nalden
Categorie Jong Talent
Goud: Coppertone Sunsight door Bryanf Wolff en Daniel Sumarna van Willem de Kooning Academie
Goud: Twitter Jobhustle door Bas van de Poel en Daan van Dam van Willem de Kooning Academie
Categorie Content
Goud: Obsessed with sound door Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Zilver: KLM Live Reply door Lemz in opdracht van KLM
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
Categorie Social Media
Zilver: Doorgeefdag door Buutvrij for life in opdracht van Buutvrij for life
Zilver: KLM Live Reply door Lemz in opdracht van KLM
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!