Met als doel: viral!
Heiligt dit doel nou alle middelen? Of moet je het daadwerkelijke doel niet uit het oog verliezen: het overbrengen van de juiste boodschap.
Juist daar gaat het nog weleens mis. Met het resultaat dat je wel goed gezien wordt, maar niet op de manier zoals je dat voor ogen hebt. Heb je dan succes?
Wat nou als je bijvoorbeeld hele exclusieve auto’s verkoopt? Wil je dan overkomen als een louche autodealer of liever als een chique exclusieve voiture showroom.
Gisteren werd de Loden Leeuw winnaar bekend gemaakt: TUI werd bekroond tot meest irritante reclame. Van harte gefeliciteerd met deze prijs en de bijkomende free publicity! Zo feliciteerde ik vorig jaar ook HoyHoy nog persoonlijk. Pas na het behalen van de prijs wist ik namelijk wie HoyHoy was en wat ze doen. De betreffende marketingmanager was erg enthousiast!
Ook werd de slechtste slogan van het jaar beloond met de beste reclame die het bedrijf kon krijgen, namelijk de prijs van "slechtste slogan". Die reclame geef ik Heibedrijf Steenman dan ook met alle plezier!
En bij Louwmans Exclusive moeten ze het volgende hebben gedacht:
- Iets doen met videocontent -> Hey, dat kunnen wij ook!
- Viral -> Hey, dat kunnen wij ook!
- Een prijs winnen in 2015 -> Hey, dat kunnen wij ook!
Vandaar dat ik Louwmans Exclusive wil nomineren voor de prijs, de Exclusive Louwmans Lood! Met hun wel heel bijzondere videoboodschap (zoals ze het zelf omschrijven):
We hebben iets bijzonders voor u, bekijk hieronder onze videoboodschap.
Posted by Louwman Exclusive on vrijdag 11 december 2015
Mochten jullie nog andere online video’s hebben die ook in aanmerking komen voor slechtste videocontent 2015, dan zie ik ze graag tegemoet! Laten we één van deze bedrijven eens in het zonnetje zetten!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!