Time Magazine riep de sprays al eerder uit tot één van de beste uitvindingen van 2005. En de producten blijken ook succesvol: in totaal zijn er de laatste twee jaar 150 soorten spuitvoedsel op de Amerikaanse markt geïntroduceerd.
Naast de kindvriendelijke smaken, worden ook alle gangbare saladedressings in sprayvorm verkocht. Unilever brengt ze in de VS op de markt onder de merknaam Wish Bone.
De voedselsprays bieden echter nog veel meer mogelijkheden. Wanneer je wilt afvallen gebruik je de (al jaren geleden ontwikkelde) 'I can't believe it's not butter spray': het lijkt boter, maar het is gewoon 'een flesje water met botersmaak'.
Ook andere smaken van vette en zoete product, allen taboe tijdens dieetperiodes, worden als spray aangeboden. Chef-kok David Burke heeft zijn eigen lijn sprays ontwikkeld. In het assortiment vinden we onder andere appeltaart-spray, parmesaanse-kaas-spray, teriyaki-spray, popcorn-spray en gerookt-spek-spray. Aan de patatvariant wordt nog gewerkt, want de vettige smaak schijnt zich niet makkelijk in een flesje te laten vangen.
Ik moet zelf nog beslissen wat ik vanavond ga eten. Misschien dat ik van een paar oude boterhammen een biefstukje kan maken. Met je ogen dicht proef je nauwelijks verschil.
Bron: USA Today
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!