In zijn nieuwe functie wordt Van der Heijden eindverantwoordelijk voor de verdere uitbouw van online warenhuis Miinto op de Nederlandse markt. Miinto is in 2009 gelanceerd in Denemarken en daarna in Noorwegen, Zweden, Spanje en Nederland. Voor de lancering op de Nederlandse markt heeft Miinto een aparte onderneming opgericht in partnership met internetondernemer Laurens Groenendijk en RTL Ventures.
Van der Heijden is afkomstig van IAB Nederland, de branchevereniging voor de online marketingindustrie, waar hij bijna twee jaar directeur was. Eerder was hij operationeel directeur van Librium (nu bekend als CSNL) en daarvoor werkte hij bij RTL Nederland. Naast zijn functie bij Miinto blijft Van der Heijden aan als bestuurslid van het IAB en de Reclame Code Commissie.
Morten Larsen, ceo Miinto Group, over de aanstelling van Van der Heijden: “Nu het Miinto-concept is uitgerold op de Nederlandse markt, zijn we op zoek gegaan naar een MD die onze e-commerceoplossing in Nederland kan verankeren. Ons platform maakt gebruik van de kracht van het internet en de expertise van de beste zelfstandige fashionwinkeliers van Nederland. Laurens brede kennis op het gebied van digitale en interactieve marketing vormt een belangrijke toegevoegde waarde daarop.”
Van der Heijden over zijn benoeming: “Ik ben erg onder de indruk van de snelheid waarmee de Miinto-organisatie zich in een jaar tijd heeft ontwikkeld van een start-up naar een volwassen e-commerceplatform. Ik kijk er dan ook erg naar uit om samen met het team verder te bouwen aan dit innovatieve en vernieuwende concept in de fashionbranche, waarin online en offline op succesvolle en sympathieke manier worden samengebracht.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!