Shel Holtz geeft in bovenstaande video antwoord op deze vraag. Hij stelt eigenlijk dat we niet zo krampachtig moeten zijn in het trekken van bezoekers naar onze eigen sites. Immers, mensen zijn al aanwezig op Facebook, Twitter etcetera. Ik snap Shel. Toch vind ik afschaffing van je eigen website in veel gevallen te ver gaan. Ik geloof meer in een verschuiving van je communicatiebudget naar het sociale web. Want natuurlijk: Je hebt door het sociale web de kans om als bedrijf in gesprek te komen met je klanten. Je kunt heel veel energie steken in allerlei soorten online campagnes om traffic naar je website te generen. Je kunt er ook voor kiezen om het gesprek aan te gaan met je klanten daar waar ze al online zijn. Dus voor communicatie lijkt het een heel goed idee om je inspanningen voor een groot gedeelte te verschuiven van je eigen corporate website naar het sociale web.
Je website is niet overbodig
Toch is je eigen website niet overbodig . Maar denk eens goed na: waarvoor moeten mensen nog echt naar je website komen? En voor wie maak je die website nog? Wat moet je echt op je website kwijt? Ga terug naar de tekentafel en ga schrappen! Ik hoor de SEO-expert zeggen: “Jamaar al die content? Google smult ervan!”. Je bezoeker alleen niet, wil je de weg naar leads en verkoop echt nodeloos lang maken? Dat moet je dan zelf weten! Dus minimaliseer! Je zult zien dat je website opknapt. Het doel van je site zal 1000 maal duidelijker zijn, je toont daarnaast aan dat je er voor je klanten bent door je aanwezigheid op het sociale web. Bekijk de nieuwe website van General Motors eens. Het is vooral een mashup van hun activiteiten op het sociale web. Ze hebben het alleen even gebundeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!