De drie genomineerden voor de prijs van DM-man of -vrouw van het Jaar zijn bekend.
Het zijn Joris de Bruijne, senior channelmanager e-mail & internet bij Essent; Astrid de Groot, algemeen directeur en partner van L'eau BV en Marcel Kalmeijer, senior manager marketingcommunicatie bij Holland Casino.
Vorige jaren mocht het publiek nog uitmaken wie de titel zou krijgen, maar dat is nu anders.
In plaats van een adviesraad die nominaties bekend maakt, waarop het publiek op hun favoriet kon stemmen, mocht dit jaar het publiek mensen nomineren en heeft een jury van wijze mannen en vrouwen het laatste woord.
De genomineerden hoeven dus hun achterban niet meer 'op te roepen' om een stem uit te brengen, zoals in voorgaande jaren nogal eens gebeurde. We hebben er hier weleens een opmerking over gemaakt.
Een korte beschrijving van de genomineerden:
Joris de Bruijne bouwde in een jaar tijd het e-mailbestand van Essent uit van 25.000 adressen met permissie naar ruim 500.000. Hij concentreert zich nu op zijn onlangs opgerichte bedrijf Siekloop, waarmee hij zich richt op e-mailrealisatie binnen organisaties. Daarnaast is hij actief als blogger op Resultblog.
Astrid de Groot ontwikkelde samen met collega Pieter Burgman de Barrière Methodiek, een communicatiemethodiek die stelt dat je mensen in beweging krijgt als je weet wat ze tegenhoudt en deze barrières wegneemt. Zij publiceerde het boek ´Help! De klant verzuipt´ waarin deze methodiek centraal staat.
Marcel Kalmeijer bedacht voor Holland Casino de eerste interactieve commercial op de Nederlandse televisie. Kalmeijer was mede-oprichter en managing partner van Lowe Digital. Hij schrijft een maandelijkse column in Adforesult en is sinds 2004 voorzitter van de jury Dienstverlening van de Stichting Adverteerders Jury Nederland.
Dinsdag 24 april 2007 maakt Jort Kelder op het TNT Post DM Feest, tijdens de TCD-dagen in Utrecht, de winnaar bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!