Jur Baart en Frank Janssen leggen 'Brood. Wat zit daarin?' uit
Vorige week lanceerde de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) - in samenwerking met reclamebureau Fitzroy - de campagne ‘Brood. Wat zit daarin?’. De mini-documentaire vormt de aanzet van een meerjarencampagne die consumenten meer inzicht moet geven over brood.
Waarom is het belangrijk voor consumenten om te weten wat er in brood zit?
Frank Janssen: ‘De behoefte aan objectieve informatie over voeding wordt steeds groter. Consumenten willen steeds vaker weten wat ze eten en wat dit met hen doet. De huidige informatiestromen zijn echter ondoorzichtig en brengen de consument slechts in verwarring. Wij willen hier verandering in brengen.’
Vandaar ook de non-advertising approach?
Janssen: ‘Precies. We informeren consumenten op een zo objectief en onafhankelijk mogelijke manier. Daarom laten we anderen het verhaal over brood vertellen; autoriteiten op het gebied van voeding als voedingswetenschappers, diëtistes en foodbloggers.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid