Jongetje Giro-555-campagne gevonden

Correspondent Wouter van Cleef van BNR heeft de jongen gevonden van wie een foto is gebruikt voor het campagnebeeld van de Giro 555-actie. De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) waren al lange tijd op zoek naar de jongen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gezicht van de Giro 555-campagne heet Joshua en is 11 jaar.

Het was niet moeilijk om Joshua te vinden, zegt correspondent Van Cleef. Hij had al informatie gekregen van de man achter eenFacebook-pagina voor het jongetje. Hierdoor wist Van Cleef waar in Tacloban hij ongeveer wezen moest. “Toen ben ik naar die buurt toegereden met die foto in m’n handen. Binnen vijf minuten was het raak. Ieder spelend jongetje op straat kende hem meteen en zei: ‘joh, kom maar mee, dan gaan we naar hem toe’.”

Joshua mag er op de meest recente foto blij uitzien; familieleden van hem zijn overleden, zegt Van Cleef. “Hij heeft er natuurlijk een tik van gehad, denk ik, hoewel hij dat niet liet zien. Hij wassmiles all over, alleen maar aan het lachen. Hij vond het heel erg leuk dat er iemand uit het buitenland naar hem toe kwam.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie