Onmiddellijk na lancering kwam de campagne redelijk los in de media. Zo schreven onder andere Marketingtribune en Youngmarketing al over deze nieuwe aanpak van Zeeman, en werd het product al als ‘hot’ bestempeld door iLovefashionnews.nl en Grazia. Daarnaast ondernamen enkele consumenten acties, zoals verschillende tweets en zelfs de oprichting van een Hyve. Zeeman heeft zich tot op heden zelf niet hardgemaakt voor de verspreiding van de campagne, doch de eerste voortekenen zijn daar.
Ik denk dat de gratis Boxer van Zeeman weleens een echt cultproduct zou kunnen worden, dat staat voor het afzetten tegen de gevestigde orde, zijnde de veel te dure merken. De eerste voortekenen van een cultproduct zijn daar: regelmatig getwitter, retweets, een Hyvepagina en zelfs boxers die worden aangeboden op Marktplaats. De campagne zal echter wel de mainstream moeten gaan aanspreken, want het bereik is nu nog relatief klein. Tevens zal er ingespeeld moeten worden op vrouwen in plaats van enkel mannen, hetgeen nu het geval is. Een kleine test vanuit mij in de vorm van een simpele tweet leverde wel een flinke stroom aan retweets op, dus de potentie is er wel denk ik.
Wat denken jullie? Is dit een slimme creatieve manier van Zeeman om mensen eens aan het denken te zetten? En om Zeeman een cool imago te geven?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!