Spotify voice ad
Stemassistenten fixen alle kleine klusjes, van wekker zetten en het dichtstbijzijnde museum googlen tot en met je moeder bellen. Wordt geregeld. Het is inmiddels hartstikke gewoon geworden. Maar wat dacht je van interactieve stemadvertenties?
Spotify test momenteel met advertenties waarop luisteraars kunnen reageren door terug te praten. Door ‘play now’ te zeggen, word je meegenomen naar de content. Denk aan een podcast of de playlist die bij de advertentie hoort. Wel gerelateerd aan je oren dus. Spotify zegt dat de microfoon van je mobiel enkel actief is gedurende de advertentie, daarna wordt deze gedeactiveerd.
Navigeren binnen gebouwen
Ben je helemaal de weg kwijt? Ja, wij ook soms. Vooral in grote gebouwen is de weg vinden geen eitje. Daar is geen Google Maps dat je kan helpen. De nieuwe iPhone zou daar verandering in kunnen brengen.
Voor de nieuwe iPhone wordt mogelijk een andere antennetechnologie gebruikt. Deze zou ervoor zorgen dat bepaalde storingen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het gevolg? De iPhone krijg een beter signaal en dit moet navigeren met gps-signalen makkelijker maken.
De verwachting is dat Apple nieuwe iPhones gaat aankondigen in september 2019. Spannend.
Praktijk naar leslokaal
Het studentenleven is top, maar niet oneindig. Bovendien is suikeroompje DUO er op den duur ook wel klaar mee. Aan de bak dus en de praktijk in. We weten hoe lastig dit kan zijn, want hoe werkt het in de praktijk? Daarnaast gaat het in de klas weleens oortje in en oortje uit.
Volkswagen Bedrijfswagens komt met ‘Klassewerk’. We hebben het hier over een lesmethode voor MBO’ers via Instagram Live. Je leest het goed. Met behulp van een interactieve helm kunnen vakspecialisten vragen beantwoorden. Alles real-time. Studenten kunnen meekijken hoe de lesstof wordt toegepast. De buitenwereld, de kennis van vakspecialisten, alles wordt letterlijk naar binnen gehaald. Volkswagen Bedrijfswagens wil zo het verschil maken voor vakmensen van de toekomst.
De pilot voor dit initiatief gaat in op 10 mei bij studenten op ROC Amsterdam en MBO Rijnland.
Instagram ondertitels
Videocontent scoort, dat weten we allemaal. Instagram laat weten dat Stories dagelijks 400 miljoen keer worden bekeken. En één derde van de best bekeken video’s komt van bedrijven. Verder blijkt dat 1 op de 5 privé-berichten die bedrijven ontvangen, het resultaat is van een geplaatste Story.
Hoe kun je als bedrijf meegaan in dit succes? Heel simpel. Voeg bijvoorbeeld Engelse ondertitels aan Insta Stories en IGTV. Meer mensen die het begrijpen betekent ook een groter bereik! Bovendien ideaal voor iedereen die filmpjes kijkt zonder geluid.
Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!