De Lovie Awards worden toegekend aan de beste online campagnes en concepten. Dit jaar vielen Nederlandse bureaus en organisaties gezamenlijk achttien keer in de prijzen. IceMobile haalde de grootste buit binnen: twee keer goud en een keer zilver. MediaMonks en Black Magic Marker scoorden twee keer zilver en één keer brons. Fonk Mobile en LBi Netherlands scoorden elk twee keer brons.
Hier een overzicht, met daarin telkens de naam van het bureau/de organisatie, het bekroonde werk en tussen haakjes in welke categorie ze hebben gewonnen.
Goud
IceMobile - KLM Passport (Lifestyle)
IceMobile - The Voice of Holland Homecoach (Games)
VPRO - Money and Speed: Inside the blackbox (Integrated Mobile Experience)
Zilver
Black Magic Marker - The Forgotten Genocide (Flash)
Black Magic Marker - The Forgotten Genocide (Charitable Organisations/Non-Profit)
Eigen Fabrikaat - Find the Worlddeal (Mobile & Experiential)
Euro RSCG Amsterdam - Citroën DS5 Twitter Race (Social Media Campaign)
Ice Mobile - KLM Passport (Community & Social)
MediaMonks - TEDx interactive Brain (Social & Community)
MediaMonks - Ballantine's tshirtOS (Experimental & Innovation)
Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid - EUscreen (Television)
PlusOne - NCB Naturalis (Public Service & Activism)
Brons
Black Magic Marker - KITT Needs an Update (Best Editing)
Fonk Mobile - 22Tracks (Music)
Fonk Mobile - Maily (Community & Social: Tablet)
LBi Netherlands - Anne's Amsterdam (Education & Reference)
LBi Netherlands - The Voice Kids Game (Entertainment)
MediaMonks - TEDx Interactive Brain (Flash)
De Lovie Awards zijn een initiatief van de Europese tak van IADAS, The International Academy of Digital Arts & Sciences. Het volledige overzicht met winnaars staat op Lovieawards.eu. Hier zijn ook alle case-beschrijvingen te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!