Deze vooroordelen gelden niet alleen voor Nederland, maar ook in andere landen. Daarom gaat Hummer zich herpositioneren. "Wij hebben altijd gezegd dat wij niet voor iedereen zijn" aldus de marketing directeur. De nieuwe positionering richt zich er op dat je met een Hummer ook hele mooie dingen kunt doen. "Hummer Heroes" dus.
Uit gesprekken met eigenaren van een Hummer kwamen vele verhalen naar voren van zij hun Hummer ook gebruikten om goede dingen te doen. Zo vertelde een iemand dat hij tijdens de orkaan Katrina slachtoffers water bracht. De nieuwe campagne wordt ondersteund door drie nieuwe commercials, print en online activiteiten waaronder een microsite Hummer Helps. Op deze site wordt mensen gevraagd om zelf filmpjes in te sturen van momenten dat zij met hun Hummer mensen hielpen. De geïnterviewden hebben hier wel vragen bij, want als zij mensen helpen hebben ze geen camera mee en is het schieten van een filmpje niet de eerste prioriteit.
Hummer geeft als sinds 2004 het goede voorbeeld want heeft al 19 Hummer gedoneerd aan het Rode Kruis. Dit is een onderdeel van een zesjarig contact om in totaal $ 60.000,- en 72 Hummers te leveren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!