De campagne werd ontwikkeld door DDB & Tribal Worldwide Amsterdam.
Met de documentaires wil Nationale-Nederlanden mensen inspireren en uitdagen om na te denken over ‘hoe jouw later eruit ziet?’. In de serie doen internetfenomeen ‘house-opa’ Johan (83 jaar), waterskiester Tineke (84 jaar) en ijsklimmer Ton Gerards (61 jaar) hun verhaal.
In hun verhalen komt naar voren dat een mens eigenlijk niet zo veel verandert tijdens zijn leven en dat je na je pensioen hobby’s van vroeger kunt blijven beoefenen.
Eerder dit jaar lanceerde Nationale-Nederlanden een commercial voor zijn ‘Pensioen Ophelder Service’ en ensceneerde ze een live-inbraak op Periscope.
De campagne ging op 16 oktober van start en is te bekijken op YouTube en de speciale campagnesite.
Credits
Klant : Nationale-Nederlanden
Eindverantwoordelijke klant : Daniel Doornhein en Hans van Avendonk
Bureau : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Managing Director : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Account Manager : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Concept : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Creatieve Directie : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
RTV Producer : Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Productiemaatschappij : Fono
Regisseur : Tobias Corba
D.O.P. : Remko Schnorr
Producer : Hannah Padding
Editor : Tobias Corba
Grading : Rick Mathieu
Online : Rick Mathieu
Soundstudio : Spook FM
Muziek : Stockmuziek