Hema slaat plank mis met duurzame promotie

Hema denkt dat een hotdog en een energiedrankje de beste combi vormen om het publiek te wijzen op de nieuwe duurzame missie: ‘zo makkelijk kan beter eten zijn’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hema werkt hard aan zijn biologische assortiment. De hamburgers en het ijs in het restaurant, het gebak, de koffie en de thee. Daarnaast komt Hema binnenkort met een vegetarische hamburger van de .

De retailer wil dit graag laten weten aan zijn publiek. Het nieuwe streven wordt gecommuniceerd middels de pay off ‘zo makkelijk kan beter eten zijn’.

Maar in de in de context van een snackaanbieding ‘hotdog en energiedrank’ komt zo’n missie toch een beetje raar over...

Het publiek begrijpt het in ieder geval niet en laat dat weten via Twitter:

 

Hema heeft inmiddels zijn excuses aangeboden middels een en de poster weggehaald uit de filialen.

Hema zegt in het persbericht: ‘Zoals je aan bovenstaande zaken ziet, zetten we ons echt in om eten op alle fronten beter te maken. We zijn nog niet perfect - maar we doen ons best. We waarderen het overigens dat consumenten ons scherp houden en staan altijd open voor suggesties en commentaar.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie