Heineken Nederland trekt alle registers open en lanceert 5 nieuwe cidermerken

Het merk ‘Apple Bandit’ moet de held in het ciderportfolio worden.

Heineken Nederland zet een hele range nieuwe cidermerken in de Nederlandse markt. Naast het al bestaande Jillz – een vrouwencider dat verkrijgbaar is in horeca en supermarkt – komt het drankenconcern met , volgens Heineken ‘een verfrissende cider voor zowel mannen als vrouwen’. Ook Apple Bandit zal in zowel horeca als supermarkt verkrijgbaar zijn.

Lees een meer uitgebreid artikel over hoe Heineken de cidercategorie in Nederland groot wil maken.

 

Daarnaast komt Heineken met een reeks speciale ciders die alleen in het horecakanaal te verkrijgen zullen zijn. Dat zijn de van oorsprong Britse ciders Bulmers en Blind Pig, Old Mout (Nieuw-Zeeland) en het Belgische cidermerk Stassen (het laatste merk is vanaf september ook verkrijgbaar bij Gall & Gall). Heineken wil met dit brede portfolio aan ciders de Nederlandse consument bedienen die geen bier drinkt of graag varieert.

Now is the moment
Heineken zegt dat cider wereldwijd een snel groeiende categorie is (4 procent per jaar) die de consument een interessante variatie tussen bier en wijn biedt. Heineken is na de overname van Scottish & Newcastle (waaronder H.P. Bulmer in Hereford Engeland valt) in 2008 ’s werelds grootste producent van cider. In 2012 nam Heineken ook Stassen (Aubel, België) over. Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland, zegt dat het succes in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en in de Centraal- en Oost-Europese markten, tijd wordt dat Heineken Nederland nu ook haar ciderportfolio verder uitbreidt. Gilet: ‘De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland. We geloven daarom dat nú het moment is om flink in te zetten op de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie.’

Borrel-starter
Gilet ziet dat een grote groep consumenten steeds meer op zoek is naar variatie voor verschillende momenten: ‘Van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij. Met cider bieden we – ook de groep waarvan bier niet de eerste keuze is – een natuurlijk, verfrissend en licht alcoholisch drankje. Ideaal om een borrel mee te starten.’

Enorm potentieel
Volgens directeur marketing Heineken Nederland, Bram Westenbrink, wordt het merk Apple Bandit de centrale speler in de Nederlandse cidercategorie. Westenbrink: ‘Wat Heineken is voor pils en Amstel voor Radler, wordt dit merk voor cider. Apple Bandit omschrijft het best waar de cidercategorie voor staat: interessant voor mannen en vrouwen, verfrissend met een gebalanceerde smaak, toegankelijk en betaalbaar. Het feit dat één op de drie Nederlanders geen bier drinkt, betekent een enorm potentieel voor de cidercategorie.’

Heineken over Apple Bandit
‘Apple Bandit is een verfrissende cider met de juiste, toegankelijke balans tussen zoet en zuur en wordt geserveerd met veel ijs. Het product is in 30cl fles verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, en bevat 4,5% alcohol.&;
&;Apple Bandit is vanaf juni in de supermarkt verkrijgbaar in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van €4,99 (retail). Vanaf deze zomer zal Apple Bandit ook in de horeca beschikbaar zijn in 30cl fles. Daarnaast zullen de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden selectief geïntroduceerd worden in diverse horecagelegenheden. Stassen is daarnaast vanaf september verkrijgbaar bij Gall & Gall.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie