Greenpeace opent aanval op Twitter en Amazon

Greenpeace is in de VS een videocampagne gestart via zijn Youtube-kanaal om druk uit te oefenen op digitale bedrijven die volgens de milieuorganisatie nog geen of onvoldoende gebruik maken van groene energie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vooral Twitter en Amazon moeten het daarbij ontgelden. Singer-songwriter en komiek Reggie Watts zingt in de video: ‘There’s nothing clean about your internet stream, until you switch to green energy.’ De film linkt door naar een site waar een petitie kan worden ondertekend waarin stelling wordt genomen tegen bedrijven die geen groene energie gebruiken of zich op de vlakte houden over de herkomst van de energie die zij gebruiken.

; Grandma Clicks Dirty

Volgens een overzicht dat Greenpeace gebruikt, beschouwt het Apple, Google en Facebook als ‘green internet innovators’, IBM en Microsoft nemen een middenpositie in en Twitter en Amazon worden aangeduid als ‘stuck in the past’. Volgens Greenpeace hebben de laatstgenoemden nauwelijks stappen ondernomen om over te stappen naar meer verantwoord energiebronnen.

Dave Pomerantz, senior campaigner bij Greenpeace tegen AdAge: ‘Zodra je foto’s opslaat bij Apple gebeurt dat met groene energie. Zoiets is een krachtige onderscheidende factor.’ Pomerantz denkt niet dat klanten Amazon massaal de rug zullen toekeren, maar denkt wel dat deze actie de organisatie klanten zal kosten.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie