Gelukkig heeft PepsiCo International na het debacle met de GeenStijl-Doritos niet besloten om nooit meer wat met/op internet te doen.
Kort erna was er al de flirt met Eccky, en nu komt de chipsfabrikant met een nieuwe online/winkelvloerpromotie, Get Lost genaamd. In samenspraak met jongeren bedacht, zo zegt Doritos.
Ditmaal geen 'bedenk een nieuwe naam', maar wel iets anders (zij het minder impactvol) in de 'slagzin-trant' (kennelijk is iemand bij Doritos dol op het genre) ter promotie van de nieuwe smaak Pure Paprika.
Deelnemers kunnen als hoofdprijs een enkeltje Bermuda-driehoek winnen, een oneway ticket voor jezelf (het hotel wordt wel een week betaald), of voor iemand anders...
Daarnaast is het mogelijk om samen te gaan ?de virale component!- door met een bekende het spel te spelen.
Het spel zelf maakt gebruik van de slagzin-variant 'geef een originele reden waarom jij denkt dat je recht hebt op de prijs'.
Maar er is meer: je kunt ook actief op zoek naar een aantal voorwerpen die ergens in Nederland of in België worden aangeboden, zogenaamde 'hit & run' acties.
Via de mail krijg je de locatie te horen van plekken waar prijzen worden uitgedeeld. Het betreft vooral items die ooit door iemand zijn verloren/achtergelaten, zoals 100 koffers die ooit zijn achtergelaten op Schiphol, 100 iPods en 100 gebruikte fietsen.
Op de site (het betreft nog een teaser-pagina, de actie zelf moet nog van start) geeft Doritos geen reden aan voor de onderwerpskeuze - Waarom wil Doritos zijn klanten naar de Bermuda-driehoek sturen? En waarom zou je een prijs in ontvangst nemen als je zelf de terugreis moet betalen? Zou het eigenlijk gewoon om de vorm (driehoek!) van een Doritos-chipje gaan?
Ik schrijf me in, na een tijdje ontvang ik het bevestigingsmailtje en klik door. Direct Bermudaanse toestanden wat betreft het systeem erachter; ik word aan de ene kant wel herkend (heb immers m'n mailtje in goede orde ontvangen), maar ik moet me na doorklikken ook weer helemaal opnieuw inschrijven, ook onder een nieuwe naam! Is dit handig? Niet, lijkt me. Het zal een teaser-storinkje zijn....
Consumenten hoeven overigens niet direct online, maar kunnen ook op de winkelvloer kans maken op prijzen, door (inderdaad het gaat om de vorm!) een zwarte Doritos-driehoek (te vinden op de actieverpakking) in te leveren bij het Doritos winkelactieteam en een aantal vragen te beantwoorden.
De actie duurt van 2 oktober tot en met 31 december en start met een teaserfase, waarin overal in het land zwarte driehoeken verschijnen en de website actief wordt.
Vanaf week 40 ligt de nieuwe smaak onder de naam Get Lost in de winkel en start de consumentenactie. Vanaf 1 januari 2007 is de chips verkrijgbaar onder de naam Pure Paprika.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!