Snapchat did it again
Ook Snapchat draagt zijn steentje bij in deze vreemde tijd. Dit doet het platform onder andere met de lancering van een speciale AR-lens voor donaties aan de World Health Organization. De lens werkt met 23 verschillende valuta. Van euro’s tot dollars en van rupees tot dirhams. Een klik op de doneer knop en je wordt doorverwezen naar de speciale donatiepagina van het ‘Covid-19 Solidarity Response Fund’ van de WHO.
Wat die lens dan precies doet? 👀 Houd je briefgeld voor de camera en je krijgt in een 3D animatie te zien wat jouw donatie zou kunnen opleveren. Zo staat een visual van een microscoop voor onderzoek, een ziekenhuis voor patiëntenzorg en een mondkapje voor medische benodigdheden. Deze nieuwe AR activatie op basis van valuta benadrukt wederom de kwaliteiten van Snapchat op het gebied van visuele herkenning. Goed werk, team Snap. 👏
Geen fake news please
In tijden als deze waarin helaas ook veel onjuiste informatie wordt gedeeld, is het belangrijker dan ooit om echt van nep te onderscheiden. WhatsApp grijpt daarom in. De app heeft nieuwe beperkingen aangekondigd op het doorsturen van berichten. Het doel? Verspreiding van verkeerde informatie rondom het coronavirus te stoppen. ⛔️
De nieuwe regel is specifiek bedoeld voor het veelvuldig doorsturen van berichten die meer dan 5 keer zijn doorgestuurd. Sinds vorig jaar zijn deze berichten gelabeld met een dubbele grijze pijl. Vanaf nu kun je dit soort berichten nog maar naar een chat tegelijkertijd sturen. Balen misschien als je de meest virale memes graag in een keer wil doorsturen naar je hele contactenlijst, maar nu gelden er toch echt even andere prioriteiten.
Er hangt liefde in de app
Heb jij een lover waar je graag zoete berichtjes en meer mee uitwisselt? 💘 Dan is het nieuwe 'Tuned' misschien wel helemaal je ding. De app van Facebook wil graag een bijdrage leveren aan couple happiness. Het moedigt koppels aan om onderling een intiem sociaal netwerk te creëren, maar dan alleen voor jou en je partner. Spannend.
Met de iOS app kun je in een privéomgeving op een creatieve manier je liefde uiten met onder andere muziek, foto’s in de vorm van een digitaal plakboek, notities, spraakmemo’s, stemming en kaarten. Ook wel fijn voor de singles onder ons die niet zitten te wachten op kleffe berichten op de Facebook tijdlijn. Win win!
Instagram X Netflix
De huidige situatie heeft impact op verschillende aspecten in het leven, zo ook mentale gezondheid. Sociaal contact is natuurlijk voor iedereen belangrijk, maar jongvolwassenen zitten in een stadium van zelfontdekking en sociale connecties maken daar een groot deel van uit. Tuurlijk, je kunt videobellen met je vrienden en zijn er een heleboel andere mogelijkheden om op afstand contact te onderhouden, maar toch is het niet hetzelfde.
Om jongeren wat ondersteuning te bieden op dit gebied hebben Instagram en Netflix de handen ineengeslagen. 🤝 In de Instagram-liveserie 'Wanna Talk About It' spreken bekende Netflix sterren met een expert op het gebied van mentale gezondheid over self-care in tijden van een globale pandemie. Iedere week zie je een andere acteur, afkomstig uit series en films die onder jongvolwassenen het populairst zijn. Denk aan Stranger Things en 13 Reasons Why. De serie is iedere donderdag te zien op het Instagram account van Netflix US. Mooi initiatief als je het ons vraagt!
Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!