Buitenmediabureau JCDecaux heeft vanaf donderdag 13 juli twee abri's in Amsterdam (op Leidseplein en Rembrandtplein) voorzien van een 19 inch LCD-scherm.
De schermen worden gebruikt om trailers van nieuwe films te vertonen. Op dit moment draait een voorproefje van Pirates of the Caribbean; Dead Man's Chest.
Adverteerders kunnen de schermen in combinatie met het filmnetwerk van JCDecaux inzetten voor hun campagne. Het is nieuw voor Nederland, maar de mogelijkheid werd al eerder door JCDecaux in Engeland geintroduceerd (via Nabb) .
Het bedrijf heeft kennelijk nagedacht over de locaties: in de buurt van het Leidseplein en Rembrandtplein zitten een paar grote bioscopen...
Ook concurrent Viacom experimenteert met digitale beelden op grote schermen op drukke locaties: het bureau plaatste enige tijd geleden een megascherm op Utrecht CS. Lees hier het artikel dat eerder op Molblog verscheen. Treinreizigers worden vanaf nu ook op het station vermaakt met infotainment en reclame.
Viacom meent dat buitenreclame gericht op de massa de laatste goedwerkende vorm van massacommunicatie is. Het bedrijf zet fors in op de grote LED-schermen. JCDecaux lijkt een zelfde mening toegedaan met deze filmabri's.
Hebben de bureaus gelijk, is de consument - in tegenstelling tot televisiecommercials op de beeldbuis- wel te porren voor hetzelfde soort push-boodschappen vanuit een abri?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!