De biologische supermarktketen koos zonder pitch voor het Amsterdamse bureau Branding a Better World. 'Net als Ekoplaza gelooft Branding a Better World in een gezondere en betere wereld', aldus Erik Does, algemeen directeur van Ekoplaza.
Elif Algu, strategisch en creatief directeur Branding a Better World voegt daaraan toe: 'We delen dezelfde filosofie. Vanuit onze missie is het een waardevolle aanvulling om bij te dragen aan het verspreiden van de boodschap van Ekoplaza.'
'Niet alleen voordeel voor klanten'
De campagne ‘Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza’ moet de fundamentele keuze voor biologische producten onderstrepen, met de eerlijkste prijs voor een gezonde wereld. Ekoplaza wil het niet zo ver laten komen dat de waarde en betekenis van biologisch voedsel ten ondergaat aan een strijd over geld en wil met de campagne benadrukken waar het echt om zou moeten gaan.
Does: 'In tegenstelling tot grote supermarktketens die in hun aandacht voor biologisch uiteindelijk de laagste prijs voorop hebben staan. Want hoe kan je trots zijn op de laagste prijs, als je weet wat de consequenties zijn? Daarom geven wij niet alleen voordeel aan onze klanten. Zo is het bijvoorbeeld ook een voordeel dat wij geen plofkip verkopen, eerlijke handel met arme landen bedrijven en een plastic soupproof supermarkt zijn.'
De campagne ging op 9 september van start in de Ekoplaza-winkels en de merkeigen online kanalen.
Credits
Strategie: Elif Algu
Merkpositionering: Rogier van Kralingen & Elif Algu
Creatie: Jeroen van der Sluis en Jaap Sinke
Productiemaatschappij: Sounds like Film
Regisseur: Mattijs Mollee / Sounds like Film
Producer: Jorrit Gerritsen & Arjen Oosterbaan / Sounds like Film
Producer: Chayenne de Witte / Branding a Better World
Sound Design: Nando Eweg / Sounds like Film
Ekoplaza: Erik Does en Hans van Mierlo