NS en N=5 kiezen in de eerste commercial die zij samen tot stand brengen voor NS International wederom voor 'feelgood'. Ook hier wordt gekozen voor het volgen van een treinreiziger tijdens zijn (in dit geval haar) reis. Het verlangen om een afstand te overbruggen staat centraal. Dat sluit volgens N=5 volledig aan bij het nieuwe NS merkconcept. 'We laten zien hoeveel mogelijkheden er zijn en hoe heerlijk het is om met de trein te reizen.
De muziek onder de commercial is dit keer 'Take this waltz' van Leonard Cohen. De reis gaat in de commercial dan ook naar Wenen, waar een oudere dame een emotioneel weerzien wacht met een oude vriend.
De commercial is vanaf 27 augustus op televisie te zien.
Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Verantwoordelijk bij klant: José Hofman, Cindy Wever, Sofie Drijver, Vianne Haalboom
Bureau: N=5
Creatie: Romke Oortwijn, Bart Kooij
Design: Geurt van Donkelaar
Animatie: Renoud Netjes
Strategie: Marc Oosterhout, Joris Gruiters
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Maarten Posthumus
Online Producer: Barbara Leusink
RTV: Linda Kiphardt
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Willem Gerritsen
DOP: Jonas Alarik
Editor: Martin Heijgelaar
Producer: Berthine van Dalen
Postproduction: Glassworks
Muziek: Massive Music /Leonard Cohen
Geluid: he Ambassadors
Media: Mediabrands
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!