Ook illustreert het hoe het voor patiënten voelt om hun sociale leven als zand door hun vingers te voelen glippen.
FaceDementia is ook bedoeld om het goede doel uit de hoek van immer fondsenwervende organisatie te halen. Volgens directeur Rebecca Wood van de stichting toont juist Facebook hoe schrijnend de ziekte zich votrekt voor Alzheimer-patiënten: ‘Wanneer mensen hun eigen geschiedenis zien verdwijnen illustreert dat op zeer confronterende – maar sympathieke - wijze wat de ziekte doet. Het helpt inzichtelijk te maken door welke stadia van de ziekte een patiënt gaat en welk effect dat heeft op hun leven en dat van de mensen om hen heen’.
Evenals Nederlandse Alzheimer-organisaties gaat de Britse zich meer concentreren op het uitleggen dat Alzheimer geen ziekte is die nu eenmaal als een soort vanzelfsprekendghheid bij ouderdom hoort. Om die reden zijn ook donateurs veelal van hogere leeftijd. Door gebruik te maken van social media hoopt het goede doel meer families en vrienden van betrokkenen aan te spreken en hen over te halen donaties over te maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!