Dineren met Google Maps
Ga je binnenkort een etentje plannen met vrienden? Google Maps helpt je met het maken van een keuze! Met een nieuwe update maakt Google Maps het mogelijk om locaties, zoals restaurants, te delen. Hoe het werkt? Je kiest een locatie die je samen met vrienden wil bezoeken. Je ontvangt dan een lijst met suggesties, waaruit je zelf keuzes kan toevoegen aan een ‘shortlist’. Vervolgens kun je de lijst delen met vrienden via onder andere WhatsApp en Facebook Messenger. Vrienden kunnen de lijst bekijken en stemmen op locaties. Ook kunnen ze een veto uitbrengen door een restaurant te verwijderen en nieuwe restaurants toe te voegen. De nieuwe functie komt deze week beschikbaar voor zowel IOS als Android. Uitproberen maar!
Je story op Facebook
Heb je zelf al eens een story geplaatst in Facebook of Facebook Messenger? Zo niet, dan ben je waarschijnlijk een van de weinigen! In mei telde Facebook Stories al 150 miljoen actieve gebruikers en de Stories op Facebook Messenger 70 miljoen. Op dit moment is het totaal gestegen tot liefst 300 miljoen actieve gebruikers per dag. Facebook komt hiermee al aardig in de buurt van Instagram. In juni maakte dat bedrijf bekend dat de dienst 400 miljoen actieve gebruikers telt. Maar eens goed nadenken over waar je een Story gaat plaatsen dus!
De talenten van LinkedIn
Met behulp van Artificial Intelligence en data uit de database is LinkedIn Talent Insights ontstaan. De nieuwe functie geeft realtime inzicht in hoe talent zich beweegt en hoe andere bedrijven het doen in de war on talent. De functie bestaat uit twee onderdelen. Een onderdeel is gericht op talent en het andere op gelijksoortige bedrijven. Het onderdeel met de focus op talent richt zich vooral op vaardigheden, educatie en betrokkenheid met het merk van een bedrijf. Het onderdeel gericht op bedrijven biedt inzicht in concurrenten en waar ze talent vandaan halen. Eerder deze maand heeft het platform de nieuwe functie LinkedIn Salary uitgerold.
Informatie ontvangen zonder te zoeken
Dat hoor je goed: Google gaat je informatie geven zonder dat je een specifieke zoekopdracht hebt ingevuld. De Google feed bestond al, maar krijgt nu een rebrand naar Google Discover. Op basis van historische zoekopdrachten en algoritmes ontvang je interessante content. Van video’s tot recepten en artikelen. Maar dit is niet alles! De visuele verhalen worden ook gecombineerd met AMP stories. Dit zijn tekst, video en foto’s die in korte tijd meer informatie geven over een onderwerp. Stel je gaat een wandeling maken door een Nationaal park, en zoekt in Google op bezienswaardigheden en de naam van het park. Je zoekopdracht resulteert in een aantal YouTube-video’s die laten zien welke bezienswaardigheden de moeite waard zijn en hoe het eruit ziet. Een handige extra functie hierbij is de geüpdatet Google Lens. Als je op een plaatje iets ziet en erop tikt dan gaat de Lens aan de slag met het aangetikte detail. Klik je op een specifiek gebouw? Dan wordt deze geïdentificeerd en krijg je van daaruit relevante zoekopdrachten en websites die je verder kunnen helpen. Handige updates, Google!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!