E-commerce klant krijgt zeven dagen bedenktijd

Consumenten die via internet, een postorderbedrijf of telefonische verkoop een product aanschaffen krijgen recht op minstens zeven dagen bedenktijd. Als de producten hen binnen die termijn niet bevallen kunnen ze retour naar de leverancier.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat staat in een nieuwe wet over overeenkomsten op afstand, die 1februari in werking treedt. Bedrijven moeten daarbij hun naam en adres duidelijk melden, en hun klanten informeren over hun rechten en plichten. Als bedrijven zich niet aan deze voorwaarden houden, krijgt een koper zelfs drie maanden de tijd om aangeschafte producten terug te sturen. Verder is wettelijk vastgelegd dat leveranciers die ongevraagd opbellen om iets te verkopen, aan het begin van elk gesprek hun naam moeten geven en het commerciële karakter van hun telefoontje moeten melden.Overigens vloeit de wet voort uit Europese richtlijnen uit 1997, maar het kostte Nederland drie jaar om de juridisch en beleidsmatig ingewikkelde regels in een wetsvoorstel te vatten. Meer informatie over de wetswijziging is te vinden op

[bron ANP]

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie