Durex is op zoek naar 10.000 condoomtesters (m/v) om een nieuwe condoomvariant te testen.
Geïnteresseerden kunnen solliciteren op www.durexzoekttestpersonen.nl en ontvangen een aantal dagen na aanmelding een Durex Pleasuremaxcondoom in de bus. Durex verwacht van de testers dat ze hun ervaringen uitgebreid uit de doeken doen.
De sampling-actie nieuwe stijl duurt tot eind november, maar 'op is op' volgens productmanager Loes van Alst: 'Daarna kunnen mensen natuurlijk wel een open sollicitatie insturen.'
Zoals bij elke sollicitatie verlangt de werkgever wat persoonlijke gegevens, waarna Durex 'de arbeidsvoorwaarden' toelicht. Durex vraagt onder andere naar ervaring, internationale contacten en voorkeur , dus waarschijnlijk komt de condoomfabrikant over een maandje met een aantal leuke onderzoeksresultaten naar buiten.
Na akkoord wordt het contract 'ondertekend' en mag je de officiële titel 'Durex Condoomtester' dragen. Je kunt je echter maar 1 keer inschrijven, aldus van Alst.
De actie is bedacht door reclamebureau Comm'pas uit Oosterhout en bevat ook een virale component: testpersonen kunnen vanaf de site visitekaartjes en e-cards verzenden naar vrienden. Deze brandactivation campagne is de eerste actie die Comm'pas voor Durex-eigenaar SSL Healthcare heeft ontwikkeld.
Op de vacaturesite is ook aandacht voor Durex line-extensions als vibrators en vibrerende ringen, onder het kopje 'doorgroeimogelijkheden'.
Durex heeft de laatste jaren haar assortiment uitgebreid om een bredere markt te kunnen bedienen en de line-extensions moeten de nieuwe positionering van het merk ondersteunen: van 'safe sex' naar 'better sex'.
Na de testfase kunnen de condoomtesters (vrijblijvend) hun ervaring kwijt op een online evaluatieformulier. Je maakt bovendien kans op een hotelovernachting in de Durex Play Room in het Engelse Brighton, compleet met kingsize bad, bed en danspaal...mits je een slagzin verzint.
En, wat gaat Durex met deze data doen? Loes van Alst: 'Nog niet bekend. Deze actie levert inderdaad een hoop data op en welicht kunnen we dat meenemen in een vervolg.'
Comm'pas mag overigens ook gaan ontwikkelen voor het Durex-zustermerk Scholl: dit merk biedt een breed pakket aan voetverzorgingsproducten als likdoornpleisters en een collectie modieuze schoenen. Comm'pas zal hier later dit jaar voor aan de slag gaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!