Op United Wardrobe koop je online tweedehandskwaliteitsmode – vaak voor een fractie van wat er oorspronkelijk voor is betaald. In oktober schreef ik er al een blog over hier op MarketingOnline. Thijs Verheul praat ons ook nu even bij.
Nieuw bij United Wardrobe is dat sinds 11 februari ook Belgen kleding kunnen verhandelen op de modemarktplaats.
Wallonië als testmarkt
“België lijkt veel op Nederland, er is veel vraag naar tweedehandsmode. Kijk maar hoeveel vintagewinkeltjes er te vinden zijn in Antwerpen of Brussel. Het achterliggende doel is om Frankrijk als eerste grote Europese land te veroveren. Het leek ons iets te riskant om onze Franse pagina meteen in Frankrijk te lanceren. België vonden we een goed testland. Als de Franstalige pagina goed werkt en aanslaat bij de Walen dan willen we Frankrijk intrekken. Hopelijk in juli of augustus van dit jaar.”
Nieuw netwerk opbouwen
“Zo’n zevenhonderd Belgen hebben zich inmiddels aangemeld en de eerste orders worden al gemaakt. Het is vooral een uitdaging om de community op gang te brengen in België. In Nederland duurde dat zo’n vier maanden, we hebben ons netwerk daar ontzettend hard voor nodig gehad. In België ontbreekt zo’n netwerk helaas.”
10% is man
“Maar het verschil met toen is dat we nu marketingbudget hebben. Onze doelgroep, meisjes van 14 tot 25 jaar, zit massaal op Facebook, en daarop kunnen we heel gericht onze advertenties plaatsen. We hebben ook redelijk wat media-aandacht gehad voor onze lancering. Zowel in Nederland als in België. We hebben daardoor ook contact met enkele invloedrijke Belgische modebloggers. Overigens is 10% van onze gebruikers man. Maar deze doelgroep is lastiger te bedienen, dus dat doen we nu nog niet actief. Toch zie ik dit in de toekomst wel veranderen.”
Eerste loonstrookje
“Tegenwoordig moet je wel een goed werkende app hebben, wil je nog iets verkopen in de retail. Kijk maar naar V&D of Blokker. Onze Android-app is bijna af en de iOS-app is al beschikbaar in de App Store. Het was een aanzienlijk IT-project om beide apps af te stemmen op de website. Want als in een app iets verkocht is, moet dat ook op de site te zien zijn. De apps hebben we moeten laten ontwikkelen, dat kostte ongelooflijk veel geld. De enige reden dat we dat geld hebben, is dat we onszelf sinds onze start in januari 2014 nog nooit een salaris hebben gegeven. Het eerste loonstrookje staat voor april dit jaar gepland.”
Handel tussen Milaan en L.A.
“We hebben nu voet aan de grond in België, en Frankrijk ligt in de nabije toekomst voor ons open. Maar dan zijn we nog niet klaar. Eerst willen we de grootste modemarktplaats in Europa worden, en vervolgens in de wereld. We willen dat een dame in Los Angeles die naar een chic feestje gaat een exclusieve designerhandtas koopt uit de kast van een Milanese vrouw. Ons concept is overal op de wereld toepasbaar, dus we werken elke dag keihard om onze dienst aan iedereen aan te kunnen bieden. Maar het zijn telkens babystapjes die je zet.”
Publieksprijs AIA14
“In november vorig jaar wonnen we de Publieksprijs van de Accenture Innovation Awards. Dat was een echte publiciteitsboost, het leverde veel media-aandacht op. Om de stemmen te krijgen, hebben we een pop-upje gemaakt op onze website. Blijkbaar zijn onze gebruikers zo blij met ons dat ze de moeite namen om en masse op ons te stemmen. Ik kan start-ups alleen maar aanraden om mee te doen aan de AIA.”
De voorinschrijving voor de Innovation Awards 2015 is geopend. Jouw innovatieve concept, of dat van een ander tippen? Dat kan op www.innovation-awards.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!