Donders, waar blijven de B2B WK2014 inhakers?!

Diverse inhakers op het WK voetbal 2014 zijn de afgelopen dagen te zien. Daarbij zijn het vooral B2C bedrijven zoals Jumbo en Heineken die het Oranje gevoel creatief-commercieel verzilveren. Waar blijven de betere B2B inhakers tijdens het WK 2014 in Brazilië?!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Stabilo is als pennenleverancier (B2C/B2B) een prachtig voorbeeld, met deze bijna kunstzinnige inhaker. Buitengewoon knap, en rap gemaakt na de buitenaardse gelijkmaker van Van Persie tegen Spanje. En goed voor al snel 750.000 views (and counting), en - nog belangrijker - een hoge share ratio: 

 


De WK2014 inhakers uit business-to-business schitteren grotendeels -  is net als tijdens de Winterspelen in Sotsji een uitzondering - door afwezigheid. Of zitten nog op de reservebank. Tijd voor een stuk inspiratie in B2B wat mij betreft. Hieronder daarom vanuit de losse pols* enkele voorzetten. Om in te koppen door Focus Orange of Xerox, af te ronden door KLM of Weber Shandwick of om mee te scoren door OranjeDak. En jullie.

 

 

 

Welke B2B voorbeelden ben jij al wel tegengekomen die op geheel eigen, effectieve wijze inhaken op het WK in Brazilië? Deel ze hieronder.

* deze 5 voorzetten zijn zonder de genoemde bedrijven tot stand gekomen en worden dus (nog) niet formeel toegejuicht of &;endorsed&;. Bij het ter perse gaan van deze blogpost had de KLM al wel heel sportief de foto op de KLM facebook pagina geplaatst.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie