'Do good smoothiemaker' Innocent zet na 10 jaar in Nederland sterker in op marketingcommunicatie

INTERVIEW Eén van de eerste activiteiten is om festivalgangers op Lowland te helpen met het opzetten van tenten, opblazen van luchtbedden en insmeren met zonnebrandcrème.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;Hallo, wij zijn innocent en wij maken smoothies.&; Dat is de aanhef van het bericht dat Innocent donderdag verspreidde. De smoothiemaker maakt bekend dat het voor het eerst aanwezig is op muziekfestival Lowlands en dat het daar &;iets goeds&; wil doen. Het markeert tevens een omslag bij de smoothiemaker. Innocent gaat na tien jaar presence in het Nederlandse schap actief marketing bedrijven.

Vrolijk
Innocent: &;Dit hele weekend kan je ons vinden op de camping bij Lowlands. Hier helpen we festivalgangers met het opzetten van tenten, opblazen van luchtbedden en insmeren met zonnebrandcrème. En we zorgen ervoor dat thuisblijvende moeders en vaders zich geen zorgen maken over een eventueel gebrek aan vitaminen. Want onze smoothies zitten vol groenten en fruit en smaken ook nog eens goed.&;

Het Lowlands-hulpteam van Innocent is te herkennen aan de rode shirts met de tekst &;Ik ben hier om te helpen&;. De teamleden worden door het smoothiemerk ook gekscherend &;EHBV&;ers&; genoemd: &;Eerste Hulp Bij Vitamine&;. Innocent: &;Zij zorgen ervoor dat de festivalgangers fris en fruitig aan het Lowlandsavontuur beginnen.&;

Benjamin van der Kloet (foto rechts) is Brand & Trade Marketing Manager bij Innocent Drinks. Hij beantwoordt de vragen die Marketing Online hem voorlegde naar aanleiding van het Lowlands-avontuur: 

Klopt het dat Innocent in Nederland niet heel actief is geweest op het gebied van marketingcommunicatie?
&;In de 10 jaar dat de smoothies van Innocent nu op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn, is de focus pas sinds een paar maanden écht op Nederland komen te liggen. We zien dat de tijd nu rijp is om hier te investeren in een sterk groeiende en dynamische markt en tegelijkertijd goed te blijven doen. Daarom heeft Innocent sinds kort een Nederlandse marketingorganisatie die tal van lokale below & above the line initiatieven neemt. Zoals onze aanwezigheid op Lowlands.&;

Wat hebben jullie totnogtoe gedaan?
&;De Goedgemutste , die overigens volgende maand weer van start gaat. Het is de tiende keer dat Nederland mutsjes gaat breien voor het goede doel. Binnenkort kunnen we daar meer over vertellen. Daarnaast hebben we in samenwerking met workouts georganiseerd, onze .&;

Waarom is het voor Innocent interessant om iets te doen op Lowlands?
&;Een weekend Lowlands staat niet bepaald bol van vitaminen C. Om hun moeders gerust te stellen, delen we onze smoothies uit aan de festivalgangers. En voor alle bezoekers van Lowlands die zelf beseffen dat groente en fruit tijdens deze zware dagen hard nodig is. We doen graag iets goeds. En we zijn genereus en sociaal. Dus helpen we mensen niet alleen met vitaminen, maar bieden we ook de helpende hand bij het opzetten van tenten, insmeren met zonnebrandcrème, opblazen van luchtbedden etc. Zo maken de festivalgangers op een natuurlijke manier kennis met innocent en hopen wij op wat engagement en Brand Love. Dit is het merk innocent in zijn puurste vorm.&;

Welke doelgroep hoop je daar aan te kunnen spreken?
&;We hopen vooral de sympathie van de jongvolwassenen te winnen. De generatie van 18 tot en met 25 jaar die eigenlijk wel beseffen dat smoothies en zonnebrandcrème het weekend een stukje makkelijker maken. Natuurlijk spreken we hier ook onze doelgroep, de mannen en vrouwen in de leeftijd van 25 tot en met 49 jaar. Ons bezoek aan Lowlands biedt ons een fantastisch platform om met innocent liefhebbers in contact te komen.&;

Wat is de relevantie voor het merk om mensen te helpen met het opzetten van een tent en om ze in te smeren met zonnebrand?
&;We maken smoothies die niet alleen goed smaken, maar ook goed doen. Zo helpen we mensen gezond leven en heel oud te worden. Daar is iets meer voor nodig dan alleen vitaminen in een flesje stoppen en dat wil innocent ook laten zien. Daarom zijn we ook echt behulpzaam zoals hier op Lowlands en daarom geven we minimaal 10 procent van onze winst aan goede doelen. Het past niet bij Innocent om alleen voor de commercie te gaan en vanuit een stand op het festival smoothies te verkopen. Wij willen iets extra goeds doen en onze doelgroepen op een sociale en leuke manier aanspreken. Alleen zeggen dat we goed doen, vinden we niet genoeg. Deze actie op Lowlands past bij het love brand dat innocent is. Eigenlijk net zoals een breiwerkje bij een oma past.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie