De tien beste inzendingen zijn bekend en ontvangen van Volvo elk een productiebudget en mogen hun ontwerp onder professionele begeleiding verder ontwikkelen in de Volvo Design Challenge. Met deze wedstrijd wil Volvo jonge en gedreven designers uitdagen een ontwerp te creëren, geïnspireerd op het merk Volvo en de XC60. De eindresultaten worden geëxposeerd tijdens de Dutch Design Week 2014, waarvan Volvo automotive partner is.
Deelnemers aan de jaarlijkse ontwerpwedstrijd kregen de opdracht om met een op Volvo en de XC60 geïnspireerd ontwerp te laten zien hoe design hen in 'vervoering' brengt. Deze genomineerden zijn gekozen door de vakjury die heeft gelet op originaliteit, visie en artistieke kwaliteit, een originele verbinding met Volvo, esthetiek en relevantie. 'Jonge designers verrassen me vaak met hun originele visie, frisse ideeën en bijzondere invalshoeken', zegt jurylid Corien Pompe. 'De overgangsperiode waarin wij nu leven, waar diverse culturen elkaar ontmoeten, triggert de creativiteit en genereert interessante nieuwe waarden. Er hangt zoveel energie in de lucht!'
De tien beste inzendingen van de Volvo Design Challenge zijn:
- Kim Beekmans - Memories in movement
- Youp Boelen, Jan van Ackeren, Maurice Schill, Miguel Guera – REK
- Annika de Boer - The adventurers hammock
- Roos Gomperts & Aukje Fleur Janssen - Blur
- Lenneke Langenhuijsen & Brecht Duijf - Patina
- Victoria Ledig - Precious skin 2.0
- Hanneke de Leeuw - SOLO, moving apart together
- Lex Pott - Volvo True Colours
- Tomm Velthuis - XC60 Wannabe
- Mianne de Vries - Capture vase
Tijdens DDW wordt ook de winnaar van de Volvo Design Challenge bekend gemaakt. Deze ontwerper wint een geldbedrag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!