De slag om McDo Bilzen is begonnen

Onlangs opende McDonald’s Bilzen z’n deuren. Met ‘De slag om McDonald’s Bilzen’ creëerde TBWA België een lanceringscampagne die de nieuwe ‘McDo’ in één klap als hét lokale restaurant van alle Bilzenaars moet neerzetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Bilzen is er, zoals in vele gemeentes, een gezonde rivaliteit tussen de verschillende deelgemeenten van het dorp. In een outdoorcampagne worden de verschillende deelgemeenten uitgedaagd om het tegen elkaar op te nemen: door een foto te uploaden via een Facebook-app kan elke inwoner makkelijk deelnemen.

Alle foto’s komen aan de wedstrijdmuur in het restaurant te hangen. En de deelgemeente met het hoogste percentage deelnemers, wint voor één week de slag om McDo Bilzen. Die week krijgt elke inwoner van de winnende deelgemeente een smakelijke verrassing als hij in z’n McDo komt eten.

Omdat de dialecten nog bijzonder levendig zijn in Bilzen, en omdat er verschillende dialecten zijn in de verschillende deelgemeenten, werden de posters in het dialect opgesteld. Daarvoor riep TBWA de hulp in van Bilisium, de lokale heemkundekring: zij zorgden ervoor dat alle dialectuitingen helemaal goed zaten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie