De meeste content is zo beroerd geschreven dat het geen effect heeft

Slechts 31 procent content marketing kwalitatief goed genoeg, aldus analyse.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tekstkwaliteit van content is vaak zo bedroevend dat ze eerder schadelijk is voor een merk, dan dat ze ook echt het beoogde effect behaalt. Nog geen derde (31 procent) van de content marketing is kwalitatief goed genoeg geschreven om de gewenste resultaten te behalen.

Dat blijkt uit de van Arcolinx waarin de kwaliteit van content marketing wereldwijd wordt geanalyseerd. De software-ontwikkelaar onderzocht met behulp van taaltechnologie de inhoud van marketing, corporate communicatie, technologie en klantenservice van 340 internationale grote merken. Meer dan 20 miljoen zinnen op 150.000 websites werden onder de loep genomen. Criteria waren grammatica, stijl en leesbaarheid. 

Benchmark

De resultaten stemmen de onderzoekers weinig vrolijk. De kwaliteit van de content is bij meer dan twee derde van de onderzochte merken zo laag dat het gewenste effect beperkt blijft. Op een schaal van 0 tot 100 behaalden de 340 merken scores tussen de 55 en 85 punten. Slechts 31 procent van de merken presteert beter dan de benchmark van 72 voor kwaliteit en effect. 

Telecomsector dramatisch

Retailbedrijven deden het beter dan de benchmark en scoorden 73,2 punten. Onderaan bungelt de telecomsector met 66,2 punten. Volgens de onderzoekers kost de beroerde kwaliteit van content bedrijven veel geld. Uit een eerder onderzoek van Global Lingo Conf bleek dat grammaticale en spelfouten ervoor zorgen dat 59 procent van de bezoekers afziet van een aankoop.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie