Meestal zijn Mobile Branded Apps gratis te downloaden. Deze branded app laat zien dat dat niet altijd het geval is. In het artikel: ‘De voordelen van mobile branded games’ heb ik reeds een andere uitzondering genoemd: ‘Red Bull Air Race’ (ook €2,39). Adverteerders willen het liefst dat je branded app zoveel mogelijk wordt gedownload en bieden daarom hun game gratis aan. Uit Distimo onderzoek bleek al dat 2/3 van de iPhone app downloads gratis zijn. Brand awarness -en niet apps sales- is immers hun doelstelling. Kortom: een gratis app heeft meer bereik.
In beginne waren de meeste Mobile Branded Apps van eenvoudige aard. Om tegenwoordig echter bij het grote internationale publiek op te vallen moet je al snel een mobile game laten ontwikkelen van boven de €100.000,- Voor partijen als Volkswagen is dit geen probleem. Voor het Franse relatief onbekendere surfmerk BillaBong is dit een flink bedrag. Het sponsoren van een premium app van ervaren game ontwikkelaar Chillingo is dan een goedkopere oplossing..
Video van BillaBong Surf Trip Game
De app (voor iPhone & iPad ) is HIER te downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!