Coolblue #lekkervoorspelbaar
Mama doet de was wel. Dat waren nog eens goede oude tijden, maar er komt een moment dat je toch écht een eigen wasmachine nodig hebt. Of je nou wilt of niet. Die sokken en broeken wassen zichzelf niet. Weet je wat nog erger is? Het bestellen van een wasmachine, droger en dergelijke is vergelijkbaar met het plannen van bruiloft. Je moet vrij zien te regelen en vervolgens wacht je de hele dag in onzekerheid af totdat de deurbel gaat. Kan deze hele operatie niet véél makkelijker?
Coolblue vond van wel, dus hier bedachten zij wat op. Zo bepaal je als klant voortaan zelf het bezorgmoment en dit kan in drie verschillende tijdvakken: ochtend, middag en avond. De avond voordat de bestelling wordt bezorgd, laat Coolblue je met een bericht weten binnen welk uur de bezorgers langskomen. En op de dag zelf? Je krijgt dan een sms met het tijdstip én via een telefoontje laat Coolblue weten dat ze over een halfuur voor de deur staan.
Je hebt het allemaal zelf in de hand dus! Dat noemt de winkel ook #lekkervoorspelbaar. Alles voor een glimlach, toch?
IKEA
Ken je de Red Dot Awards? Dit is een internationale design competitie voor de beste productontwerpen. IKEA heeft zeven van zulke awards mogen ontvangen en dat is niet mis. De ’Symfonisk’ behoort tot deze zeven. We hebben het hier over een speaker, maar niet zomaar eentje.
IKEA is samen met Sonos bezig met de ontwikkeling van een slimme speaker die straks te koop is in de meubelwinkel. We horen je denken, hoe dan? De Symfonisk is multifunctioneel. Zo kun je deze als boekensteun gebruiken, zowel verticaal als horizontaal. Maar het is ook mogelijk om de speaker als een plankje aan de muur te bevestigen. Daarnaast zal de Symfonish waarschijnlijk de slimme assistenten van Amazon en Google ondersteunen, maar dit kunnen we niet met zekerheid zeggen.
Op 9 april wordt de Symfonisk officieel aangekondigd. Dan worden de specificaties bekendgemaakt.
Gmail
Het is niet erg als je soms 40 tabbladen open hebt staan. Kan gebeuren, maar irritant is het wel. Het punt is dat je er soms niets aan kunt doen. Al die mailtjes wegwerken, wordt beloond met een ongestructureerde bende. Zo werkt het natuurlijk niet en daarom komt Gmail met interactieve mails.
Wat is dat? Het is vrij simpel. Stel, Zalando probeert je schoenen te verkopen die al 3 maanden in je winkelmandje liggen, dan klik je op de link en dan eindig je op de website. En dit is waar het allemaal gaat veranderen. Bij interactieve mails blijf je binnen Gmail. Actie ondernemen kan dus direct vanuit diezelfde mail, zonder dat je er nieuwe tabs bijkrijgt. Dit betekent dat je via de mail gewoon schoenen bestelt, enquêtes invult, op linkjes klikt en alles wat je verder nog maar kan bedenken.
Vanaf deze week is het mogelijk om gebruik te maken van de webversie voor interactieve mails. Hierbij is het wel van vereist dat geïnteresseerden zich vooraf registreren. Dit kun hier doen.
Baantje zoeken op Facebook
Als je opzoek bent naar een baan of stage, dan pakken we LinkedIn er toch altijd bij? Of gaan we straks ons netwerk op Facebook inschakelen? Het ziet ernaar uit dat Facebook werkzoekenden aan werkgevers wilt verbinden. Hoe dan?
Jane Manchun Wong is dé ontdekker van nieuwe features binnen apps die nog niet zijn uitgebracht. Deze keer kwam de zoektocht uit op twee nieuwe functies. Zo zou je op je profiel kunnen aangeven dat je een baan zoekt en openstaat voor nieuwe mogelijkheden. Ideaal toch? Dat klinkt als een stap dichterbij potentiële werkgevers. De tweede optie is dat je hobby’s kunt toevoegen aan je profiel. Dit moet zorgen voor betere impressies, want je moet natuurlijk goed voor de dag komen.
Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!