Content op basis van gevoel en nieuwe Instagramfunctie

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.

Slimme wc checkt je gezondheid

We spenderen ons hele leven ongeveer 1 tot 3 jaar op het toilet. Het is een schatting, maar dat is 50 minuten per week en 43 uur per jaar. Denk daar maar eens over na als je straks weer op de wc zit. Al die toiletbezoekjes betekenen ook héél veel data. Ingenieurs van imec Nederland bedachten daarom het toilet van de toekomst.

Was je vorig weekend op Lowlands? Of misschien last gehad van FOMO? Bezoekers van het festival konden de ‘Smart Toilet’ uitgebreid testen. Terwijl je op de wc zit, meet de Smart Toilet jouw gezondheid. Hartslag en bloeddruk worden opgemeten via de bril en via een sensor kunnen waardes in de urine worden achterhaald. Op basis van alle gegevens krijg je een voedselsuggestie. Meer vezels nodig? Skip dan het dessert en kies voor brood met zaden.

Zitten we straks allemaal op een Smart Toilet thuis?

Smart Toilet

Content op basis van je gevoelens

Totaal niet zweverig bedoeld, maar hoe voel je je nu? Ben je gestresst, gelukkig of misschien hongerig? Wat dacht je van content op basis van je gevoelens? Kijk, normaalgesproken moet je zelf even surfen op het web om na 55 keer klikken eindelijk een recept te vinden voor het avondeten. Dat was overdreven, maar je snapt het.

BuzzFeed ken je wel van de Tasty video’s op Facebook en het laaste trending nieuws uit Hollywood, toch? Zij bieden lezers nu de kans om opzoek te gaan naar een contentmatch op basis van hoe je je op dat moment voelt. Hiervoor kun je naar MoodFeed, maar eerst dit artikel aflezen. Draai aan het rad en geef aan hoe je je voelt. Vervolgens verschijnen er artikelen voor je die matchen met je gemoedstoestand. Probeer het vooral zelf even uit!

BuzzFeed

Nieuwe functie Instagram

Nepnieuws is overal. En naïef of niet, het is soms wel erg lastig om te onderscheiden wat nou echt of nep is. Instagram to the rescue!

Het platform komt met een nieuwe functie waarmee je straks berichten als ‘nep’ kunt markeren. Vervolgens gaan externe controleurs het bericht eens met een vergrootglas bekijken. Een gebruiker die het neppe bericht zou hebben geplaatst, wordt niet op de hoogte gebracht van de melding of de uitkomst van de check. Er komen ook geen waarschuwingen aan te pas en het account wordt niet geblokkeerd. Waar is het wel goed voor? Het lijkt erop dat Instagram hoogstwaarschijnlijk een AI-systeem wil trainen. In de toekomst kan het dan sneller nepnieuws controleren, zonder factcheckers.

In de VS wordt de nieuwe functie al gebruikt. De rest van de wereld krijgt de functie aan het einde van deze maand.

 

Instagram

Nepvolgers Instagram

We gaan van nepnieuws over naar nepvolgers. Dacht je nou écht dat Kim Kardashian 146 miljoen volgers heeft? Nep.

Het ICMP heeft een onderzoek gedaan naar beroemdheden in sport en de showbizz. Die beroemdheden moeten ze ook altijd hebben hè. In het onderzoek werd er gekeken naar de hoeveelheid nepvolgers op o.a. Instagram. Hieruit kwamen wel hele interessante resultaten. Met behulp van IG Audit, dat is een meetsoftware, is exact vastgesteld wie de meeste nepvolgers heeft.

Hoe zit het met Neymar, Drake en Dua Lipa? Mocht je interesse hebben of ben je fan van Excel, we hebben hier het bestand met alle resultaten voor je. Graag gedaan ;)

Instagram

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Sander
Jullie Google Doc feed met fake followers? - Misschien eens aan bronvermelding beginnen. - https://www.icmp.ac.uk/fake-followers/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie